Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Jeg vet liksom ikke om jeg skal sykmelde meg eller ikke, om jeg har noe god grunn for det. Jeg er 30 uker på vei, jeg jobber skift arbeid, 7-15 eller 15-23. Står det meste av tiden. Har ikke noe tung fysisk jobb som mange har som sykmelder seg. Jeg kjenner nå at alt begynner å bli mye tyngre, jeg er trøtt og sliten nesten hele tiden og 0 energi. Når jeg er hjemme klarer jeg knapt å holde øynene åpne, har dårlig sammvitighet i forhold til min sønn (han har verdens beste stepappa som gjør ting med han, men likevel) Har også bekkenløsning som jeg går til behandling for hos fysioterapaut 2 ganger i uka. Kunne vært verre, men har ofte vondt etter å stå så mye.. Er jeg forferdelig sytete nå? skal jeg holde ut til jeg går ut i permisjon?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Sykmeld deg! Husk at du skal ha krefter igjen til fødselen. I første omgang kan du jo prøve redusert arbeidstid.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Med fare for å virke krass, så er det vel strengt tatt ikke du skal kan sykemelde deg! Slike ting skal leger avgjøre. Forklar situasjonen for legen din og hør hva han anbefaler.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 ....så kan du deretter komme med ønsker/si hva du mener/tenker.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Jeg snakka med legen min om det siste kontroll, og han mente jeg jeg burde sykmelde meg minst 50 %, men jeg sa jeg skulle se det an litt, syns liksom grunnen ikke er stor nok når jeg leser om hvor tungt mange andre har det i forhold til meg. Tenkte jeg skulle forhøre meg litt her først:)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Da synes jeg du skal høre på han og ikke tenke så mye på hvordan alle andre har det
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Jo, selvfølgelig kan du be legen om en sykemelding! Og legen bør ha en god grunn for ikke å gi deg en, hvis du føler at du trenger det. Det er ditt liv og en lege er ikke en gud som skal bestemme over deg. Det er ingen som kommer å takker deg i ettertid hvis du ikke sykemelder deg mens du strengt tatt burde ha gjort det, og det er ingen hverken her inne eller noen annen plass som vet hvordan du har det. Siden du nå begynner å tenke på sykemelding syntes jeg at du burde ta signalene fra kroppen din. Ta vare på deg selv og magen. :-)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Takk for det, skal ringe å bestille meg en time over helga:)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Jeg jobber også samme skifttidene. Kanskje vi jobber på samme sted;o)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 hehe. Jobber i Trondheim og bare jeg som har barn og er gravid av damene som jobber her, så tviler sterkt;)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 Alltid ved slike emner er det en eller annen som bare MÅ henge seg opp i ordene "sykemelde seg"... Alle vet jo at det er legen som sykemelder, hallo! Men det er jo ikke sånn at legen kommer hjem til deg og sier nå sykemelder jeg deg! Man må jo oppsøke legen og forklare at man har behov for sykemelding! Man kjenner jo sin egen kropp bedre enn legen gjør. (sorry avsporingen, blir bare så irritert på slike svar)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #12 Skrevet 18. juli 2009 Ikke sammenlign deg med andre. Du må kjenne på din helse. Som noen poengterer skal du ha energi både til fødsel og etterpå, men minst like viktig synes jeg det er at man har det godt i svangerskapet også! Ta vare på helsen din. Det er ingen andre som gjør det for deg. Vil råde deg til å forsøke å redusere litt på jobbingen. Så kan du vurdere underveis om du har behov for å redusere ytterligere. Bekkenløsning er jo noe som kjent ikke blir bedre utover i svangerskapet. Derfor er det viktig å forebygge. Vil tro det ikke er særlig gunstig å stå så mye som du gjør. Det viser jo kroppen din tydelige signaler på når du får vindt etterpå. Nei, tenk på deg selv! Det er ikke ofte man går gravid, og da er det ekstra viktig å prioritere seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå