Gjest Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Vi sa ja til å passe en hund i uke 28. De skulle komme med den onsdagen uka før. Ja, ja det var greit....Vi skulle da ha den i 10 dager..... Plutselig å jeg på mobilen en kveld at, hun dro hjemmefra med hunden nå......!!? Jeg hadde ikke med mobiltelefonen da, jeg var i 30 min inne hos min mor, mens mobilen lå i bilen. Dette var en torsdag....og en uke før vi hadde sagt ja til å passe hunden. Jeg ringte henne litt paff med en gang jeg så meldingen. Da hadde hun allerede levert hunden for mannen min var hjemme. Hun sto på en butikk, men kunne ikke stå der i 10 min så jeg fikk truffet henne. Til manen min hadde hun sagt at det var mat for 14 dager trodde de. Som han skjønnte så skulle de da hente unden etter 14 dager. Her sitter vi det er gått over 14 dager, greit nok ett par dager. Men frustrasjonen går t på at vi nå føler vi sitter i uvisse av når hunden blir hentet. De sa ikke noe tid, de svarer ikke på meldinger og her sitter vi og hadde tenkt på å gjøre litt selv, noe de vet for gubben har en liten friperiode. Hva gjør en? Hva hadde du gjort!?
snartmammapåny Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Nermeste hundepensjonat... I eierens regning..
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Sendt en melding om at hunden nå står fastbundet på trappa deres med mat for èn dag.
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Signerer denne og aldri i verden si ja til å hjelpe de igjen...
2smågull Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 I dager. åssen folk er detta da? bra forslag over her.. hadde nok levert den på pensjonat. ikke bindt den fast. stakkar vofsen da!
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Jeg hadde fått tak i familien til de som eier hunden og hørt hva som skjer... eller ville jeg ha tatt vare på den stakkars bikkja til de kom tilbake, og aldri gjort noe slikt engang til...
PopUp Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Og dette er venner av dere??? Vet dere ikke hvor de er? Felles bekjente? Kan det ha hendt noe med dem? For all del ikke gjør noe som er vondt for hunden, det er jo ikke dens skyld.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Nei...ikke binde fast hunden på trappa, bare skrive at de gjør det!
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 Jeg ville gitt dem et døgn på å hente eller i det minste ta kontakt og gjøre en skikkelig avtale om henting, ellers ville jeg overlatt hunden til omplasseringen for dyr/dyrebeskyttelsen eller noe lignende. Og definitivt revurdert videre kontakt med disse menneskene. Makan til oppførsel da gitt!
mamarama og lille banan Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 jeg er enig med <> hadde aldri hjulpet de igjen!
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #12 Skrevet 18. juli 2009 Ca 30 min etter at jeg postet innlegget her så ringte mannen. Jo, da var de oppe på en sæter som tilhører familien. De hadde ankommet onsdag. De lurtepå om vi kunne ha hunden ett par dager til, hvis ikke kunne de komme hjem i morgen. Jeg sa det var greit å ha hunden ett par dager til, men ikke mer enn det. Dette har vært en nær venninne fra vidregående- Vi er fadder på hverandres barn og hengre sammen i tykkt og tynnt helt til jeg ble alvorlig syk, da dabbet kontakten noe av. Men selv om møtene blir ujevne så har vi da vært gode venner trodde jeg, Helt til ifjor..... Vi var utenlands å giftet oss, hun visste om det og valgte å være med. Mai samme år, sto vi ¨ymtet frempå om de skulle gifte deg, nja...... tilig på høsten fikk jeg vite at de skulle utenlands å gifte seg.....det visste alle untatt jeg! Jeg spurte om vi kunne være med for egen regning, ja da det kunne vi. Og vi var de eneste foruten hennes foreldre som ble med. Jeg snakket med en kamerat av mannen, han sa det at om de ikke ville ga de ikke lyd fra seg. Ikke til han heller, Han hadde stått i samme situasjon som oss før. Det frustrerende var jo uvisse om når passet av hunden skulle ende. Og om de er så over andre at de ikke svarer på henvendelser. Jeg skjønner jeg bør revurdere hele vennskapet.........om det er noe vennskap!?
NormaJean Skrevet 19. juli 2009 #13 Skrevet 19. juli 2009 Ring tilbake og si at dette passer ikke!!! Sett foten ned, helt latterlig at dere skal gå med på noe mer hundepass. Si enkelt og greit at de må hente hunden innen 24 timer, presiser at dette var IKKE en del av avtalen og at kommer de ikke så blir hunden plassert på pensjonat og DE må betale regningen. Si at du ikke er interessert i å krangle, men at de har tråkket laaaaangt over streken. Vurderer dere virkelig å la dem holde på slikt?
Gurine Skrevet 19. juli 2009 #14 Skrevet 19. juli 2009 Det som slo meg var at det er jo forståelig at ikke hunden kunne blitt med på evt sydenreise.. Men på en seter.. Hvorfor i huleste har de ikke hentet hunden og tatt den med dit? Er den farlig for sau? Hadde ikke godtatt dette, hadde nok blitt mektig sint og sagt hva jeg mente, så hadde vel vennskapet røket kanskje. Men hva slags vennskap er det da, når hun utnytter deg?
solstråle69 Skrevet 19. juli 2009 #15 Skrevet 19. juli 2009 Signerer de andre her, og lurer i tillegg på hvordan denne hunden egentlig har det i hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå