Gå til innhold

litt flaut.. men er det flere som har det slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

den siste uken, når jeg nyser så klarer jeg ikke å holde meg, så det kommer litt i trusa.. veldig flaut. har aldri vært sånn før. noe råd? flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg igjen der, ja... håper det retter seg etter fødsel.... er ikke så flink til å knipe! :)

Skrevet

Jada, er sånn her og... har sterk allergi så jeg nyser i ett også... Ikke noe særlig nei.

Skrevet

Det er nok veldig mange som har det sånn - graviditet er en stor påkjenning for bekkenbunnen. Men jeg MÅ be dere om å være så snille å gjøre noe med dette nå, man bør ikke vente til etter fødsel!!! Det er ikke sånn at det "går seg til", bekkenbunnen må trenes/styrkes og det kan være kjempevanskelig å få til etter fødsel. Dette er muskulatur som for mange er vanskelig å "få tak i" og etter endt svangerskap og fødsel er det enda vanskeligere.. Det er flere gode sider med råd om bekkenbunnstrening og det er veldig viktig at øvelsene gjøres riktig - mange får beskjed om å "bare gå hjem å knipe", noe som ikke alltid er så enkelt. Google "bekkenbunn trening" eller gå inn på f.eks. bekkenbunnen.no, hvor det finns grundig informasjon.

Jeg er fysioterapeut og har altfor mange unge kvinner som har tenkt at det "sikkert går seg til etterhvert".. Phui, ble visst litt engasjert her..;)

Skrevet

Litt VEL engasjert, kanskje - jeg HAR ikke mange unge kvinner, men har MØTT mange! ;)

Skrevet

takk uansett:) mange som sier at det går over, så bare ta det med ro.

Skrevet

Jeg er gravid for andre gang, og fikk problemer med å holde igjen etter første fødsel. Kan ikke komme på at det var så ille før fødselen, men etterpå så er det ikke mye som skal til for at jeg lekker nei. Ikke noe bedre nå når jeg er gravid for andre gang.. Så må vel knipe ennå mer nå denne gang, enn jeg gjorde da. Mulig det er noen bekkenbunnøvelser jeg kan prøve meg på også. Jeg har ridd aktivt før, og plagdes etterpå nå med å ikke tisse meg ut mens jeg red. Så det var ille.. Ble bedre etterhvert da, så tydelig at ridningen styrket musklene.

Knip, knip, knip jenter!!!;)

Skrevet

Dette MÅ trenes!!! Jeg begynte å lekke fra uke 15, og trodde det måtte være sånn. Fikk klar beskjed fra jormor om å knipe, har gjort øvelser hver dag, etter tre uker var lekkingen over.

Nå holder jeg ved like med å knipe tre-fire runder hver dag.

Skrevet

Men det er ikke farlig å gjøre knipeøvelser mens man er gravid altså? Noen som har fortalt meg dette, med kanskje det hadde med andre komplikasjoner i forrige graviditet å gjøre...

Skrevet

Kjenner meg igjen, men stort sett er dette bare når jeg allerede må veldig på do. Av og til ellers også når jeg nyser. Men jeg prøver å være flink til å trene knipeøvelser, men er ikke så flink at jeg gjør det flere ganger om dagen. Det blir ca 3 ganger i uka om kvelden etter at jeg har lagt meg. Men som flere over her sier, det er ikke slik at dette går seg til av seg selv etter fødsel, så det må TRENES! Etter fødsel er det vanskelig å finne disse musklene selv om man har trent før fødsel. Jeg var litt for sløv forrige gang, men prøver å være flinkere nå og skal starte opp tidligere etter fødsel. Knip i vei, jenter!!:)

Skrevet

MammaMia78: Det er ikke farlig å gjøre knipeøvelser når man er gravid, tvert i mot. Men som med alt annet - om man opplever ubehag, kan det være kroppens måte å si i fra at dette ikke er greit. Selv hadde jeg tidlige kynnere og kjente at bekkenbunns/stabilitetsøvelser kunne trigge disse. Da lot jeg det være i et par uker og begynte gradvis opp igjen når kynnerne hadde roet seg.

Skrevet
:) Ja, jeg har samme problem når jeg nyser eller hoster skikkelig masse. Når det er små, forsiktige nys går det oftes bra, men når det er skikkelige nys - da går det galt... :( Slitsomt å måtte konsentrere seg om både nyset pluss å knipe igjen der nede. Prøver knipeøvelser, men synes det er litt rart å gjøre det... Men skal skjerpe meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...