♥Bubble♥ Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Er det noen som vet hvor tidlig de kan måle den? Har fått UL til å sjekke det men timen jeg hadde fått ble endret til en tid jeg ikke kan så jeg må endre den til et tidligere tidspungt enn tidligere. Skulle ha UL 11+2.
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Nakkefolden blir målt som en del av ved duotesten på sykehuset, og er en av de tingene de måler på UL undersøkelsen. Fra UUS fosterdiagnostikks sider: "Duotesten kan tas fra 8 til 13 uker og 6 dagers graviditet. Ultralydundersøkelsen skal tas mellom 11 uker og 13 uker og 6 dager. Duotest kombinert med ultralyd innebærer ingen kjent risiko for fosteret. Den gir ikke samme grad av sikkerhet som en fostervannsprøve. Ved denne metoden kan mellom 80 og 90% av fostre med Downs syndrom oppdages (noe færre av tilfellene med trisomi 13 eller 18). Du kan forvente svar på prøven etter ca. 2 uker." Du kan lese mere på denne siden: http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?C=541&I=7741&D=2
♥Bubble♥ Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2009 Takk for svar Skal bare ta UL for å sjekke først, finner de noe blir det vel videre utredning.
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Nakkefolden kan sjekkes mellom uke 11 og 13. Da sjekker de om det er antydning til nakkefold og neseben. Disse tegnene forsvinner så etter uke 13. Om de måler nakkefold og neseben til å være feil vil de sende deg videre til spes. Så det er riktig som hun over her sier at dette er noe brukes i duo test, men om man gåt privat tar de kun ul og sjekker. Duo test får kun de som er over 38 eller har barn med handicap fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå