Gå til innhold

blitt gravid igjen:) ammeslutt??noen råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille vidunder er 10 måneder, og nå er nr 2 på vei, da blir det to tette på meg.. hadde jo ikke planlagt dette da, mn skjer det så skjer det..

husker ikke når jg hadde siste mensen, annet at dt var noen dager før sommerferien begynte. så tror nok jeg er fem uker på vei.. .

vil veldig gjerne slutte å amme 1.mann nå, men kan jg få noen ideer om hvordan dette skal skje? han drikker fra brystet både om natta og dagen. blir for slitsomt med to som skal has næringen fra min kropp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei...jeg har mista men var i din situasjon for noen uker siden.

Jenta mi er 10 mnd å jeg ammer ennå.

Ammingen tror jeg stopper av seg selv med den lille når du er gravid.

Tror ditt 10 mnd gamle barn merker at kroppen din produserer andre hormoner når du går gravid å derfor ikke vil amme.

Jeg fikk beskjed fra legen om at jeg mest sannsynlig ammet mye å at det var derfor jeg mistet.

Men du trenger jo ikke stoppe å amme de første 3 mnd..amming skal være godt for å bli kvitt morgenkvalmen.

Skrevet

Hva mente legen din med at du ammet mye? Jeg er også mest sannsynlig ca fem uker på vei, og ammer min lille prins på snart ett år ennå. Det blir kanskje tre ganger i døgnet. Hvis det betyr at jeg utsetter den nye spiren for fare vil jeg jo ikke fortsette! Huff, nå ble jeg litt engstelig, gitt:(

Skrevet

Ammehjelpen har mye nyttig informasjon om amming og nytt svangerskap. Det er ikke farlig å amme så lenge man har et normalt svangerskap, har du derimot blødninger kan du ha en litt større risiko for spontan abort.

Melkemengden endrer seg under svangerskapet

De aller fleste merker at melkeproduksjonen går litt ned når de blir gravide, dette er helt normalt. Hos noen skjer det allerede den første måneden, men som oftest ca halvveis i svangerskapet.

Melkestimulerende tiltak, som økt tømming og stimulering av brystet, har mindre virkning enn normalt på dette tidspunktet. Melkemengden kan øke mot slutten av svangerskapet, da kvinnen begynner å lage colostrum.

Smaken endrer seg

I tråd med at melkemengden synker litt, endrer også smaken på melken seg. Dette skyldes hormonforandringer i svangerskapet. Smaksendringen, og næringsinnholdet i melken, ligner veldig mye på det som skjer under avvenning. Melken får mer proteiner og mindre glukose og laktose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...