Gå til innhold

dere som har vært gravide før. hormoner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har virkelig ingenting å være lei meg for, men er det forde. føler meg veldig ikke til nytte, og bare trist over veldig mye. det er ikke alltid, men plutselig noen dager.

Jeg håper det er hormoner, og dere som har vært gravide før, forsvinner disse følelsene /hormonsvingningene når man har født?

er i uke 35. det er kun de siste 5 ukene det har vært sånn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Huff...kjenner meg igjen:( Jeg er 100% sykemeldt og omtrent 100% hemmet pga bekkenplager og smerter det medfølger. Likevel syntes jeg hormonene som herjer i kroppen er vaerst. Her tar det helt av noen ganger og det er så slitsomt og vondt. Jeg har to fra før av og vet det blir bedre. Det tok litt tid for meg ettersom jeg var veldig sårbar og hormonell når jeg ammet. Men det blir bedre altså:):) Ønsker deg masse lykke til videre...

Skrevet

Kan ikke skylde dårlig humør bare på hormoner etc. Man føler seg jo litt opp og ned ellers i livet også. Altfor lett å tro at alt er hormoner. Mange damer tror de kan være så ekle og ufyselige som bare det bare fordi de er gravide. Det er liksom lov. Det samme gjelder når vi har mensen. Det er noe stor tull. Vi gir oss lov til å oppføre oss helt forferdelig og så kan vi bare si etterpå at det var hormoner. Livet går litt opp og ned hele tiden. Ikke funder så mye over hva det kan være. Var du aldri litt nedfor før du ble gravid? Hvis det varer lenge får du heller kontakte lege. Men tror det der med hormoner er blitt en hvilepute for mange kvinner.

Skrevet

Takk nordaving fra sør, det hjelper å høre at det er flere som har det sånn, og det kommer til å gå bra :)

Til anonym: Selfølgelig går livet opp og ned til vanlig også, men da er det jo ofte grunnlag for det. nå føle jeg at det ikke er noen grunn, og de er veldig ekkelt og plutselig føle meg så "tom", lei meg, og så ikke til nytte, når jeg faktisk vet at jeg ikke har noen grunn til det. Det er jo ikke noe jeg velger å fundere på, det er noe jeg ikke kan styre, og derfor håper jeg jo at det er hormoner, og at det vil gå over, derfor spør jeg andre som har vært gravide før.

Jeg har aldri latt dette gå uttover noen, så jeg bruker ikke dette som en "hvilepute" for å kunne være ufyselig. Selv om jeg faktisk merker at jeg er MYE lettere irritabel nå enn til vanlig, så jeg kan forstå at noen får utrbrudd pluselig. Jeg kan plutselig "hate" mennesker jeg ikke kjenner eller har prata med , pga. små handlinger som plutselig irriterer meg. Jeg er heller IKKE sånn til vanlig, men jeg lar det ikke gå uttover noen. og det plager meg ikke, sånn som det gjør når jeg pluselig er lei meg.

Har du selv tidligere vært gravid? hvis du har, så har jo tydligvis vært heldig og sluppet unna sånne plager. men dette er ikke noe gledelig situasjon for meg, og graviditet og hormoner er ikke noe jeg bruker og endelig kan skylde på for å furte litt, og da syns jeg det er litt dårlig gjort å be meg ikke fundere over hva det kommer av, og feie mitt problem under matta som noe stort tull.

Skrevet

Har absolutt hatt slike dager, både under og etter graviditeten! For meg ble det litt bedre en stund etter fødselen og enda litt bedre etter jeg sluttet å amme. Men nå er jeg virkelig ett lett-rørt menneske og jeg "føler" veldig mye og intenst. Skal ingenting for å få meg til å gråte om det er noe som er trist.

Skrevet

Mitt humør påvirkes veldig av hormoner. Var veldig hormonell og humørsyk i det første svangerskapet. Mye irritabel og følte meg nesten deprimert til tider. I dette svangerskapet har det ikke vært like intenst. Men jeg har merket at hvis jeg er flink å prioriterer hvile og nok søvn, så holder humøret seg mye mer stabilt.

Man kan også forsøke å bekjempe disse svigningene. Si til deg selv at det er hormonene dine som gjør at du føler deg trist, forsøk å fokusere på det positive. Har merket at jeg selv hadde en tendens til å grave meg ned i mer dritt når jeg var i det humøret. Begynte å tenke på alt som var negativt og trist i livet mitt og da ble det jo ikke noe bedre akkurat.

Hold ut, er det hormontrollet som regjerer, så vil det gi slipp når hormonene stabiliserer seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...