Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Hei, lurer på om jeg skal bevege meg tilbake på skolebenken etterhvert, men venter enda en stund siden jeg er gravid med tvillinger nå... Har ei datter på 1,5 år også og er 24. Er det noen av dere som studerer og har barn? Hvor mange barn? Hvor gamle er dere og hvilket studiet tar dere? Går det bra? Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 hei, jeg skal studere samtidig som jeg har barn.. nå er jeg gravid men begynner ca 6 uker etter fødsel og studere. tar et nettkurs først så jeg kan være hjemme med babyen en stund så blir det på skolen når babyn er 5-6 mnd dette blir min første baby, jeg er 22 og skal ta vidrekurs i "sorg og sorgreaksjoner"
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 2 barn under 2, går strålende, mitt råd er å kjøre på.
MrsMilla Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Jeg fikk dattera i studietiden. Gikk veldig bra det. Hadde en ekstrajobb ved siden av, som hjalp mye økonomisk. mannen min studerte også og hadde en ekstrajobb. Det kjipe er at man mister ofte helga, siden en av foreldrene ofte må jobbe når den andre er hjemme absolutt hele uka. Men dette er tross alt bare en periode - og det går fint når man er innstilt på det. Fordelen er at du ikke trenger å sykemelde deg om du har sykt barn en dag, og at det ikke er krise om alt gikk galt om morgenen og du er litt sent ute.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Tar sykepleie. Startet da minsten var 22 dager. Skal gå siste året nå, men er gravid med termin des/jan og skal da ta ut 1 års permisjon. Dette blir vårt 6 barn. Går fint å gå på skolen med barn, små barn, men anbefaler ikke å gå et så tungt studie med en baby.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 HI her, så med andre ord om man tenker på et tungt studiet er det greit å vente til de yngste er i 2 års alderen?
tante grusom master of law Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Jeg fikk barn midt i jussstudiene. Studerte i 1.5 år uten bhg-plass. Gikk helt fint selv om det er et tungt studium.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 Sykepleiestudent her igjen. Nei, mener det går fint med små barn og studie. Men anbefaler ikke å starte på skolen slik jeg gjorde, med en baby på 22 dager, det kan bli veldig tøft. Og, er du førstegangs mamma, kan det være en ekstra stor overgang i forhold til om en er vant med å ha barn. Ikke nødvendigvis, men kan være tøffere. Og du i juss-studie. Du må ha hatt hjelp til barnet i form av fam. eller dagmamma vil jeg tro.
tante grusom master of law Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 Nei, hadde ikke noe hjelp. Leste mens barnet sov. Både på dagen og om kvelden. Man klarer det man vill!
Sesilia Skrevet 19. juli 2009 #11 Skrevet 19. juli 2009 Jeg er 24 og fikk barn underveis i studiene (etter 1 1/2 års utdanning), og det funka supert! Så jeg har studert fra sønnen min var 1 til han var 3 1/2 år - er nettopp ferdigutdanna nå (Praktisk-estetisk faglærer)! Mannen min har også vært student denne tiden (utøvende musiker). Poenget mitt: Å studere med barn er utrolig fleksibelt, har hatt mulighet til å være fleksibel på henting og bringing i barnehage, og han har jevnt over hatt korte dager i barnehagen, 5 - 6 timer max utenom praksis/eksamen. Jeg har gjort alt skolearbeid mellom ca 9 - 3, ofte litt kortere tid, og det har gått veldig bra, har ikke gjort noe særlig på kveldstid... Så når du er klar for det, anbefaler jeg deg å ta mer skole hvis du ønsker det!!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå