Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Jeg er en av de som har : Far ikke oppgitt, på fødselsattesten til barnemitt. Folk graver og spør om hvem som er pappan. Mine nærmeste spør selvsagt ikke, for de vet at jeg faktisk ikke vet. Men rellativt ukjente føler at de må bry seg. Jeg har derfor etter måneder med å si at jeg ikke vet begynt å si med et lurt glimt i øye at barnet kom med storken eller lignende. Jeg skulle ønske folk kunne slutte å spørre, jeg vil nemlig at INGEN, med untak av legen min skal vite hvordan dette barnet er unfanget. Så dette er en oppfordring til dere alle, om noen forteller dere at de ikke vet hvem BF er så ikke spør mere. Takk for at du leste.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Er vel sensasjonslyst de er ute etter og litt saftig sladder... Synes det er rart at de spørr deg rett ut, hadde ikke jeg turt.. Du ville vel sagt det om du ønsket å fortelle meg det. Levde selv uten far i livet mitt og har ikke savnet han mye. Min mor har alltid visst hvem han var, men vi snakket ikke om han.
blond Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Folk får seg til å spørre om det meste... *klem*
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Jeg har ei venninne som har latt det skinne igjennom at det var en x i et annet land som var faren. Sannheten er at hun ble voldtatt og det på blanke dagen med vold (jeg vet forde jeg dro ned til skadestua med henne) Hun vil ikke at barnet hennes skal bli stemplet som en postensiell voldsforbryter fordi faren var sånn og derfor forteller hun det ikke til noen. Hun vet jo faktisk heller ikke hvem det er.
Kongeørna Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Vel, mange bruker jo donor for tiden, du kan jo si det var en anonym donor Du behøver ikke å gå i detalj på hvordan donasjonen gikk for seg... Men, vi er dessverre altfor glad i det sensasjonelle. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Du kan si at ungen kom rekende på ei fjøl ned elva;) Dette hørte jeg at en eldre dame selv trodde var hvordan hun kom til verden, sel vom hun da hadde mor og far hjemme.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Jeg kommer til å føre opp far ukjent, men føler jeg får mye pes fra jordmor f.eks pga det. Har de egenlig noe med det?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Uvesentlig om barnet ble unnfanget grunnet uforsiktighet me dmange partnere, voldtekt, donor etc. Når en person sier vet ikke, eller ikke vil informere alle og enhver om det, så må da dette få være hennes egen sak. Synes ikke det skulle være nødvendig med masse dumme bortforklaringer når en svarer ærlig JEG VET IKKE, det burde holde. Føler med deg, hev deg over dem som spør, de kan ikke ha iq'n godt bevart når de er så uhøflige.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Greit, det, HI, at du ikke gir opplysninger til slekt og venner. Men hvis barnet ditt engang spør deg, håper jeg du er 100% ærlig. Svigermor tok med seg i graven hvem far til svigerrinnen min er, og det har gjort min svigerrinne til en bitter dame. Bitter på moren sin, og hun har aldri slått seg til ro med å ikke vite sannheten. Det hadde vært greit hvis hun hadde fått vite at moren faktisk ikke visste hvem han var. Men moren ville ikke engang snakke om det, når hun ville ha svar. Gang på gang ble hun spurt, men hun ble sint på datteren, og nektet å snakke om det. Nå kan det hende hun ble unnfanget under misbruk, voldtekt el.l. Men uansett er jo ikke dette barnets skyld. Og barnet burde får vite sannheten som voksen, om ikke annet.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 TRor ikke det er sååå uvanlig å ha brukt donor...
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 Forstår at du ikke liker å snakke om det, og at du nærmest blir utspurt av perifere bekjente - men når du sier at man ikke skal spørre hvis folk forteller at far er ukjent, så er nok jeg blant de som ville spurt. Ikke fordi jeg er spesielt frekk eller veldig nysgjerrig, men jeg ville oppfattet det som om vedkommende ville snakke om det siden det ble fortalt i en samtale vi hadde.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #12 Skrevet 18. juli 2009 Jeg er ikke HI, men jeg har et barn med farukjent. Jeg fikk han da jeg var 14. En her skriv at jeg skal være 100 % ærlig mot barnet det vil ALDRI SKJE. Bestefaren din babyen er nemlig faren. Vi har selvfølgelig ingen ting med dem å gjøre i dag, men tenk å skulle gå gjennom livet med den byrden. Da er det bedre å tro at man er laget en litt fuktig natt på byen.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #13 Skrevet 18. juli 2009 Trist historie, men det er uansett ikke barnets skyld. Og stygge hemmeligheter kommer uansett for en dag, hvis flere enn deg selv vet om dette. Når barnet ditt blir voksen, takler han det annerledes enn som barn. Og hvis noen krever sannheten, synes jeg den skal gies, samme hvor vond den er. Jeg fikk nylig mappen min fra barnevernet. Ikke mye hyggelig lesning, men nå skjønner jeg mye mer av meg selv enn noensinne. Egentlig en åpenbaring på mange måter.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #14 Skrevet 18. juli 2009 Det er veldig synd på barna, synes jeg. Det kan ikke være enkelt å ikke vite noe om den ene siden av familien. Bare ett stort mørkt hull, liksom.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #15 Skrevet 18. juli 2009 Du som har barn med bestefar som BF: Er det din egen far som er barnets far? I så fall er det forferdelig trist, og jeg synes du er tøff som valgte å beholde barnet med de risiko som følger av å få barn med en nært biologisk knyttet person.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #16 Skrevet 18. juli 2009 Ingen fremmede eller nære for den saks skyld har noe med hvem som er far til ditt barn og du er i din fulle rett til å avvise spørsmålene demmes, men det er selvsagt vanskelig å forhindre at ubetenksomme mennesker spør. En annen sak er hva du vil fortelle barnet ditt når h*n spør hvem som er pappa; om du vil si sannheten, utelate noe eller fortelle en annen historie som passer bedre. Hvis barn merker at det er noe muffens, at de ikke får svar, kan de finne på å lage sine egne historier om sitt opphav.
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #17 Skrevet 19. juli 2009 Jeg synes ikke det er så rart om folk spør jeg. Mennesket er født nyskjerrig, det er iboende i menneskets natur å ville vite de tingene man ikke vet. Sånn er det bare, og jeg tror faktisk ikke folk mener å være frekke. Min umiddelabre reaksjon på hovedinnlegget var; Hvorfor vil du på død og liv ikke fortelle det, og hvem ER faren. Ikke fordi jeg egentlig har noe med det, men fordi det ligger til menneskets natur, som sagt, å være nyskjerrig!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #18 Skrevet 19. juli 2009 Men kjære vene, kan dere lese innlegget hennes? Hun sier hun ikke vet, ikke at hun ikke vil fortelle hvem det er, men hun vet ikke. Sier også at eneste som vet hvordan det er unnfanget er gyn. Altså, hun kjenner mest sannsynlig ikke bf. enten fordi han er donor eller overgriper, og det har ingen noe med, samme hvor nysgjerrige vi er.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #19 Skrevet 20. juli 2009 Jeg vet om en kjendis i Norge som er far til et barn som var "ukjent" som pappa. Vet ikke om det har kommet fram nå. Barnet ble bortadoptert iallefall, og jenta gikk på ungdomsskolen når hun ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #20 Skrevet 20. juli 2009 Det må jo være faren hennes, siden det både er bestefaren til barnet OG faren til barnet samtidlig. sørgelig.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #21 Skrevet 20. juli 2009 Kan være far til hennes type/eks. Han kan også være både bestefar og far til barnet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #22 Skrevet 20. juli 2009 Wow, det har jeg ikke lest noe om. Spennende.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #23 Skrevet 21. juli 2009 Nei, det går jo ikke an. Da hadde det ikke vært både faren og bestefaren. Da hadde han jo ikke vært bestefaren. Tenk deg om, nå. Han MÅ være i slekt med henne. Om det var typen hennes sin far, så hadde han ikke vært noe annet enn en hvilken som helst mann som gjorde henne gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå