Milla med spettn :) Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 hun er 8 mnd gammel og spiser ekstremt lite. ammes 3-4 x om dagen, vil ikke ha mer. spiser ikke om natten. spiser max 1/3 ps grøt på formiddagen, 1/4 middagsglass, og kanskje en halv ps grøt til kvelds. liker nesten ingen grøter. prøvd med alle fruktmos som er å oppdrive men liker ikke. har kjøpt alt som er på butikkene som går til hennes alder men hun vil ikke. råd???
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Hei, så lenge hun følger kurven sin og ikke går ned i vekt hadde jeg sluppet helt av. Barn er forskjellige, noen spiser masse og noen spiser ikke fullt så masse og andre spiser knapt noen ting. Utrolig nok vokser de for det:) Hu mellomste mi har vært småspist siden hu var født egentlig, og hun er det ennå (3år) Jeg synes ikke hun spiser noe jeg, men hun vokser og er i farta for det. Hu er lita, men følger sin kurve og har gjort det hele tiden. Tvinge i mat er helt mot sin hensikt. (blir nok noe annet om kurven daler men) tvangsforing gjør i de fleste tilfeller vondt værre og kan årsake spisevegring. Minste her er heller ingen storspiser, han er også 8mnd. har ikke mer pupp til han så han spiser velling på flaske, ca 2 halve porsjoner grøt pr dag, litt fruktmos og også bare halve middagsglass om jeg er heldig. Det er mine erfaringer:) Om du er veldig usikker søk råd hos helsestasjonen.
blomstre Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Hei Her har vesla hatt god appetitt føler jeg. Synes hun har spist godt i forhold til det storesøster gjorde. Nå har hun fått melken på flaske, slik at jeg har hatt full kontroll på totalt inntak. Perioden 6-9 mnd tenkte jeg på som en tilvenning til fast føde, og var i grunnen ikke så opptatt av mengdene. Spesielt siden vesla har vært lubben og god, og hele tiden ligget klistret på normalkurven... Men ved 8 mnd så spiste hun ikke så mye mer enn din. Noe slikt: 1. melk 2. 1/2 psj grøt 3. melk 4. maks 1/2 middagsglass, gjerne mindre + melk 5. opp mot 1 psj grøt + melk Ved 8 mnd begynte vi også sakte men sikkert med brød. Kanskje det faller bedre i smak enn grøt? For storesøster var jeg mer bekymret for matmengdene. naturlig nok siden hun hele tiden var lita og lå ned mot nederste kurve. Hun har aldri vært glad i grøt... Hjemmelaget middag var tingen for henne da jeg fant ut at hun likte hvitløk :-) Hun likte brød bedre enn grøt, så følte at hun fikk i seg litt mer da brød ble innført. Ved 10 mnd begynte jeg med vanlig havregrøt til henne laget på halvparten vann og melk - den falt i smak. Ser at mange her inne er raskt oppe i fulle posjoner på grøt og middag. Men vil tro at mange ikke er det også. Store varriasjoner uten at noe nødvendigvis er mer riktig enn det andre. Ettersom du ammer ennå, så får sikkert babyen din fremdeles det hun trenger :-)
Milla med spettn :) Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2009 tusen takk for svar hun har fin vekt og følger sin kurve, men er jo nesten merkelig med så lite mat. men hun trenger vel ikke mer da hun liker nesten ingenting så det er litt vanskelig. men det løsner forhåpentligvis. vi øver med brød. hun er veldig interessert men får det ikke helt til. men gaper som bare det så har ett håp om at hun spiser bedre når brødmaten går ned
blomstre Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Husk også at de gjerne må smake samme ting fler ganger før de liker det. Vesla trenger gjerne å få tilbud om en ting 3-4 ganger før det faller i smak :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå