Ranveig R Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Korleis funkar det med billene i forbindelse med barnehagen? Blir dei lettare ødelagt der enn heime? Tenker på røff leiking og sånn. Og er personalet flinke til å vaske dei? Eg vaskar jo brillene til guten vår nesten konstant føler eg, dei blir jo møkkete før eg får sagt "brillerens"... Mykje ein skal fundere på når det gjeld barnehagestart... )
Ronja80.mor til 2 Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 De blir nok lettere ødelagt der enn ellers, andre barn kan jo være veldig interresert i å kikke på de, rive de av osv. Men man får jo kjøpt briller med bøyelige metall, husker ikke hva de heter, tåler jo litt mer en stivt metall.
mamman til to gutter Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Du kan nok regne med at de blir lettere ødelagte i barnehagen. Anbefaler at dere skaffer et reservepar, for man må regne med at de blir ødelagte innimellom. Lindberg er et bra merke for en brille nr1, de kan bli bøyd i alle retninger uten å bli ødelagte. Ulempen er at de er dyre, men man tjener nok på det i lengden. Som en reservebrille er det luksus å ha dem og det er ikke nødvendig heller, men en billig innfatning med billige glass til bruk de gangene hovedbrillene må repareres. Tror nok ikke du kan regne med at barnehagepersonalet vasker brillene noe ofte. Tipper de i utgangspunktet ikke gjør det i det hele tatt, bare kanskje en gang i blant hvis de blir ekstra møkkete.
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Det kommer jo litt an på gutten. Noen leker ganske røft og andre er "ulykkesfugler". Man må kanskje regne med at risikoen for ødelagte briller vil øke noe i en større barnegruppe, men stort sett går det bra tror jeg. Det var 2 barn med briller i barnehagen der jeg jobbet for noen år siden og ingen ødelagte briller det året jeg jobbet der i allefall. Barnebriller er laget for å tåle en trøkk. Vi pusset barnas briller når vi så at det trengtes eller hvis barna sa ifra. Særlig etter lek ute i sølevær og spising av klinete mat......
Miramor Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Det har gått kjempefint med sønnen min. Men en del riper i glassene blir det fort, og brillene må jo byttes med jevne mellomrom. Jeg har tatt vare på "gamle" brillene som reservepar. En får jo dekket glass på NAV + en viss % av innfatningen, så det er ingen grunn til at barnet skal gå rundt med ripete glass. Jeg var også bekymret for at brillene ikke ble pusset i barnehagen, og hver gang jeg hentet han så trengte brillene en puss. De sa at de pusset dem hvis glassene så riktig ille ut, og jeg var nok litt nøyere på hva som var ille :-)
Ranveig R Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2009 Takk for fine svar! Vi har eit reservepar på lur, men får håpe vi ikkje får bruk for dei ) No er jo guten vår ganske stor (snart 4 år), og han er veldig roleg og forsiktig av type (dvs litt mindre forsiktig etter han fekk briller ;-D), så vi får satse på at det går bra.
rosa og en blå Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 det trur eg vil gå kjempe bra:) la det ligge brille rens og en klut i hylla. lettere tilgjenglig for personalet, og lettere å huske på. skriv og lim på en lapp på hylla om, -husk å vask brillene kan du ogso eg jobber i b-hage. og du skulle vist kor mange gonger i all slags vær eg har gått ute og leita etter briller og brilleglass som har falt av ( det va noen elendige brilleglass da) ungane er VELDIG forståelses fulle, ingen som maste eller tok på brillene. so i løpet av mine 8 års erfaring. ingen knuste briller enda.. bank bank!
Mikitussa Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Storesøster har hatt briller i barnehagen siden hun var 16 måneder. Hun er nå 3 år og 9 måneder. De har aldri blitt ødelagt, men ripete blir de ganske fort...og skjeve :-) Vi er ofte innom brillebutikken og retter litt på dem, men de må man vel regne med. Det største problemet vi har nå er lillesøster på 14 måneder...Hun er ikke veldig "brillevennlig", og nå må hun kanskje ha briller selv også... Hmmmm...spent på hvordan det skal gå :-) Det går nok bra med din gutt skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå