Gå til innhold

Hvis dere visste om en pedofil..


Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan ville dere forholdt dere til det? Fortalt det til alle dere kjente eller holdt det for dere selv?

 

Jeg er ikke i situasjonen selv, men teoretisk og statistisk vet vi at pedofile finnes og sikkert i nærmiljøet også. Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert hvis jeg fikk vite at det var pedofile i nærområdet mitt, det er på en måte skremmende å tenke på risikoen for at "noe" kan skje, på den andre siden er det ikke noe jeg tenker på i det daglige, ikke en bekymring som henger over meg.

Likevel tenker jeg at man bør ha et bevisst forhold til det slik at man vet hva man kan gjøre hvis man får en slik opplysning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mellomting.

Jeg forteller det til de som er nære meg, og f.eks om jeg sr at han "sniker" seg inn på noen som har barn.

Men denne mannen har holdt på lenge han da. Til tross for sin ynge alder. "Vet" , iallefall påståes det at han voldtok søskenbarnet sitt første gang da han var 11 og hun 4.

 

Han har sittet inne for ulike overgrep.

 

Så har tatt avstand fra han og hans familie (desverre) og føler at han ikke skal få flere muligheter, så lenge jeg er der og kan "varsle" fra, men jeg blander meg ikke noe nevneverdig inn. Vet ikke hvor han er nå for tiden f.eks.... så jeg forfølger han ikke og sladrer på en måte. Men han bør holde seg unna mitt nabolag for å si det slik.....

Skrevet

Jeg ville meldt det til barnevernet som ofte har et eget overgrepsteam, det ville vært mer naturlig at de anmelder det til politiet enn meg selv. Hvis jeg hadde observert det og var 100% sikker ville jeg informert de jeg kjente med barn som står i fare for å omgås ham, for å skjerme de.

Skrevet

Takk for tips om overgrepsteam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...