Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i underkant av seks uker på vei, var til første kontroll igår, men legen kunne ikke enda se noe hjertelyd. Hadde sex i morgest, og nå i formiddag fikk jeg blødning. Minnet meg om blødning som under menstruasjon. Har hatt ett svangerskap tidligere, hadde ingen blødninger, så dette er nytt for meg. Noen råd, tips, historier???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt småblødninger i alle mine tre svangerskap, i de to første gikk alt fint:) Nå er jeg 9 uker og håper alt går bra denne gangen også.

Blødningene mine har kommet i uke 7-8, jeg har IKKE hatt smerter samtidig, og alle gangene har det kun vært små mengder på papiret. Både litt brunlig og friskt. Slike småblødninger er alltid skremmende å oppleve, jeg har vært engstelig alle gangene, glemt at jeg har vært gjennom det før (man glemmer så utrolig fort alle detaljer fra tidligere svangerskap...). Men jeg har forstått det slik at de er ganske vanlige, og så lenge du ikke har smerter samtidig, og det er små mengder, tror jeg ikke det er noe alvorlig. MEN det kan jo være beroligende å ta en telefon til lege/ helsestasjonen hvis du ikke får det ut av hodet eller det blir mer og verre.

Jeg tror mine blødninger har kommet fra sprengte blodkar eller små rifter i slimhinnene, som jo er fylte med blod.

Kroppene våre er jo fulle av blod disse dager ;-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror også dette er ingen fare,men viss det vedvarer hadde kanskje en tlf til lege vært en god ide bare for og utelukke at noe er galt.

Er selv gravid i uke 11 og har godt m småblødninger siden 1. juli. har 3 barn fra før og har vel egentlig hatt det i alle svangerskap, men som nevnt her glemmer vi fort :)) Fikk også beskjed under første fødsel at det er økt blodstrøm i underlivet under en graviditet og al det da lett kan forekomme blødninger.

Men kan jo også nevne at jeg har 2 SA og da var blødninene som en vanlig/kraftig mens og begge var i uke 11, så du får gjøre det du føler for ut i fra det du selv opplever viss de ikke går over

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...