plutomamma_har_nr3_i_magen Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Fikk i går brev fra nav om at de har behandlet permisjonssøknaden min. Jeg har termin 9 aug og er innvilget permisjon fra 19 juli 09 til 04 juni 10. Men så står det det at at dersom jeg føder før termin vil foreldrepengeperioden, altså permisjonen forkortes med tilsvarende antall dager. Vil det da si at om jeg føder 01 august altså ni dager før termin, så skal jeg ut i jobb igjen i slutten av mai???? Syns dette høres så rart ut, for da stjeler de jo dager av de tre uken vi tar ut på forhånd! Kjempe flott om noen gidder å svare her:-)
LilleTrille med en tulle Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Ja mener det er sånn. De 3 ukene er liksom FØR fødsel... Så når ungen er født begynner man på "ny" utregning... Samme hvis du føder etter termin, så mister du jo dager med babyen... Du får ikke det tilbake... Er ganske sikker på at der sånn det er, men kanskje noen vet enda litt mere enn meg=)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Det stemmer ja. Derfor er det alltid est å føde på termin, noe jeg ikke har greid med fire barn ennå Bedre å føde etter termin, nesten, så "mister" man ikke tid iallfall
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Ja, man må ta ut minst tre uker før FØDSEL, ikke termin. Noe som er helt tåpelig, siden vi ikke aner når vi føder. Har ei venninne som fødte første permisjonsdag, altså tre uker før termin. Som "som straff" måtte hun gå tilbake til jobb tre uker tidligere enn planlagt. Regel-Norge i et nøtteskall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå