Ranni Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Lillegutt har aldri hatt noe stort suttebehov, og smukken har han bare tygget litt på og spyttet ut igjen. Han har sugd/tygget på hånden en god stund, men nå har han (3 mnd) funnet totten... Prøver å stappe inn smukken når jeg ser han suger på totten, men ingen suksess så langt. Noen tips til å få ham til å erstatte totten med smukken? Det vil jo bli så mye enklere å gi den til "kaptein sabeltann" enn å "gi vekk" totten....
Nea og juniors mamma Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Om noen har noen gode tips, vil jeg også vite det. Gullet på 5 mnd viste antydning til å ta tommelen etter fødsel, men det avverget vi ved å inntrodusere smokken. Nå de siste 1,5 mnd har tommelen blitt veldig god :/ Smokken er der fremdeles, men byttes fort ut hvis den faller ned........hmmmm Både jeg og faren var tommelbarn nesten frem til skolealder.....liker ikke dette.
Studine mevik Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Ranni: Har dere prøvd å bytte smokk. Prøve en annen type. Noen babyer liker en bestemt type smokk. Enten det er formen på smokken eller om det er materiale den er laget av. Har desverre ikke noen gode tips når babyen vil ha smokk men bytter den ut med tommelen så fort smokken detter ut. Vår lille gutt tok tommelen allerede første uka, men vi bytter ut tommelen med sutt med en gang vi ser det. Er sjelden han tar tommelen nå. Bare innimellom hvis han er sulten og maten ikke kommer kjapt nok
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Smør på noke som smakar vondt på totten, slik at han ikkje vil ha den. Og prøv med forskjellege typar smokkar... Uansett, tottebarn er ikkje noke krise, start berre avvenninga tidsnok.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 skjønner ikke helt hvorfor totten er så gale å begynne med? har en på 17 mnd som er avhengig av smokk, er greit nå når han kan ta den inn og ut selv, men når han var mindre tror jeg vi løpte opp og ned trappen når han hadde lagt seg om kvelden for å gi smokken, holdt på å bli gal! så må vi alltid huske å ta smokken med overalt vi skal... har en jente på snart 3 mnd som bare tar smokken avåtil, om kvelden når vi legger henne vil hun bare ha tommelen, slipper da den løpingen... og deilig er det!! sikkert litt vanskeligere å avenne henne med tommelen når hun blir større, men vi skal nok få det til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå