Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Saken er: Når mini var 8 mnd. så flyttet vi fra hverandre. Etter noen mnd. så ga bf. f.... i sønnen sin (hater å si det). Jeg har lagt alt til rette for at de skal ha kontakt, uten og mase. Han sier også selv at han vil, men han klarer ikke nå. Jeg har måttet møte opp på døra hans her i vinter fordi jeg trengte en underskrift. Han svarte hverken på brev fra politiet ang. pass, eller mld. fra meg. Så måtte bare møte opp på døren. Fikk da den underskriften jeg trengte. Moren skulle etterpå ettersende en annen underskrift. Denne fikk jeg aldri, og hun sluttet også og svare på mld. Så hele familien har tydeligvis valgte og glemme oss. Jeg må jo bare godta det. Orker ikke stresse mer med det. Sa til bf. når jeg var der at han fikk ta kontakt når han var klar til og stille opp som pappa. Sønnen min har det jo bedre uten en som lover og lover og ikke holder det han lover. Men sønnen min har snart glemt pappan sin.. =( Men saken: Når jeg var der inne så sa bf. at han ikke hadde lest mld. på flere mnd. Ikke åpnet post eller noe. Vi har en privat avtale om bidrag. Da vi gikk fra hverandre så hadde bf. litt pengeproblemer, så vi ble enige om halvt bidrag 1 år frem i tid. Nå har det året gått. Jeg har sendt mld. til han, en sakelig mld. om at året nå har gått og bidraget har gått opp til normalt. Men skrev også at jeg ikke er sein om og be nav ta over hvis han ikke betaler. Noe jeg egentlig ikke vil, fordi jeg kommer ikke til og klare meg på forskuddet den lage tiden det tar og regne ut.. =S Jeg har bare brukt nav sin kalkulator. Skrev også at han fikk si i fra hvis han hadde store endringer i inntekten, fordi jeg har jo bare tatt utgangspunkt fra fjorårets ligning da han ikke svarer meg. Men siden han har sagt at han ikke leser mld. så lurer jeg på om jeg skal sende en kopi til moren hans også? Jeg gjorde det med en mld. Da begynte han og betale til tiden. Jeg vet at hun ikke har noe med dette og gjøre. Men det er jo bare en info til sønnen hennes, tilfelle han ikke leser mld. Ikke noe drittslenging eller noe. Hehe ja dette ble langt.. Men de irriterer meg.. Jeg syns jeg har vært snill mot han lenge nok, situasjonen tatt i betraktning. Føler meg råtten som nå vil kreve normalt bidrag, men det er jo penger minsten har krav på. Hva mener dere om saken?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Vet du, dette syntes jeg hørtes styrete ut.... Hadde du vært meg, hadde du ikke vært så snill Jeg liker å ha orden i sakene.. La nav ta over bidraget. Det er det enkleste.. Ikke bland inn hans mor. Det eneste du oppnår, er at hun blir irritert av alt maset. Hun er jo egentlig ikke en part i dette. Når det gjelder underskrifter etc. Jeg hadde levert han et skjema hvor han skriver over hele foreldreretten til deg! Er han ikke interessert, skulle du kunne ha fullt ansvar for gutten. Da trenger du ikke han signatur (får skjema på folkeregistret. Om han plutselig blir såret over dette og gjør motstand, så kanskje han finner det for godt å stille opp? Da vil jo bidraget bli mindre også Enten får man ha ansvar og engasjere seg, ikke sitte på rumpa og få lov til å begrense ting man ikke er interesset i en gang. Håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Det er bare det at hele foreldreretten får jeg ikke sånn uten videre. Det skal ganske mye til, fvk. anbefalte meg ikke og ta det den veien. Da skal det være vold, rus o.l. Selvfølgelig hvis han ikke skriver under selv. MEN.. Det gjør han ikke. Har prøvd. Prøvd på det, og prøvd å få han til og skrive under på at barnet skal ha mitt etternavn. Begrunnet det med at hvorfor skal barnet ha hans etternavn når han ikke er der? Men han gidder ikke skrive under. Snakket greit med meg den gangen jeg møtte opp på døren, lovte å begynne og svare, men det holdt han ikke. Ja, det er styrete.. Å jeg er lei, lei av og være snill mot en som gir f... Men når jeg visste at han slet økonomisk så hadde jeg ikke hjerte til og kreve fullt bidrag. Men forutsetningen var selvfølgelig at når han kom på fotet igjen, så skulle han betale fullt. Men jeg er ikke sein om og ta dette til nav nå. Har alle papirene klare. Men da må jeg jo klare meg på et veldig minimun også. Men får man etterbetalt når utregningen er ferdig da? Den kan jo ta opp mot 6 mnd. Men takk så mye for svar! Skal ikke skrive mer til moren hans. Har jo skjønt hva de har valgt. Selv om hun sa noen mnd. før det at selvfølgelig ville hun ha kontakt med barnebarnet sitt! Takk )
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Nav brukte ikke lag tid da de regnet ut vårt.. Kommer vel an på. Han skal fremdeles betale det dere har avtalt enn så lenge, ellers blir det mye gjeld på han.. kipt det også.. særlig for han Siden han svarer så fint når du kommer på døra, ta med et skjema dit, da vel, bare for å vekke han.. Irriterende at han skal begrense og vanskelig gjøre alt dere skal foreta dere. Han vil jo fremdeles være pappa, men ikke trenge å engasjere seg. Mulig å gjøre om på det senere, når han er kar for å være voksen. Ta med alt du vil han skal skrive under på hjem til han, så får han forklare hvorfor han er så sta når han ikke bryr seg? Har selv prøvd med privat avtale med bidrag, men alltid latt NAV kreve det inn.. det er også en mulighet. De trenger ikke regne det ut for dere, men bare kreve det inn.. Jeg valgte å la dem regne det ut, da min eks fortalte barna at jeg robbet han med så stort bidrag. Det ble jammen større, stakkars mann..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Hehe ja huff de tror vi gjør det for og robbe dem ja.. Da fikk han vel litt bakoversvies tenker jeg! Ja kanskje jeg bare skal ta det til nav da. Er nok lettest, å jeg slipper og tenke mer på det. Det er ikke bare bare og møte opp på døren hans. Han bor et stykke unna. Jeg må også ha barnevakt for å få det til. Syns ikke sønnen min har noe der å gjøre under et slikt "møte". I tillegg svarer han jo ikke når jeg spør om han er hjemme. Han jobber skift, så det er surt og dra dit på bomtur.. Men kanskje jeg skal ta mot til meg og samle opp papirer på navneendring og overtakelse av fullt foreldreansvar og reise dit nå etter sommeren. Ta en sjans på at han er hjemme.. Men bare jeg får orden i bidraget så er det visst ikke mye annet han kan tulle med. Sa i hvertfall de på fvk. Pass får jeg uansett om han ikke skriver under, så lenge han ikke tar det videre. Det vet jeg at han ikke kommer til og gjøre. Skjønner meg ikke på han jeg, hverken på den ene eller andre måten. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå