Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Saken er: Når mini var 8 mnd. så flyttet vi fra hverandre. Etter noen mnd. så ga bf. f.... i sønnen sin (hater å si det). Jeg har lagt alt til rette for at de skal ha kontakt, uten og mase. Han sier også selv at han vil, men han klarer ikke nå. Jeg har måttet møte opp på døra hans her i vinter fordi jeg trengte en underskrift. Han svarte hverken på brev fra politiet ang. pass, eller mld. fra meg. Så måtte bare møte opp på døren. Fikk da den underskriften jeg trengte. Moren skulle etterpå ettersende en annen underskrift. Denne fikk jeg aldri, og hun sluttet også og svare på mld. Så hele familien har tydeligvis valgte og glemme oss. Jeg må jo bare godta det. Orker ikke stresse mer med det. Sa til bf. når jeg var der at han fikk ta kontakt når han var klar til og stille opp som pappa. Sønnen min har det jo bedre uten en som lover og lover og ikke holder det han lover. Men sønnen min har snart glemt pappan sin.. =( Men saken: Når jeg var der inne så sa bf. at han ikke hadde lest mld. på flere mnd. Ikke åpnet post eller noe. Vi har en privat avtale om bidrag. Da vi gikk fra hverandre så hadde bf. litt pengeproblemer, så vi ble enige om halvt bidrag 1 år frem i tid. Nå har det året gått. Jeg har sendt mld. til han, en sakelig mld. om at året nå har gått og bidraget har gått opp til normalt. Men skrev også at jeg ikke er sein om og be nav ta over hvis han ikke betaler. Noe jeg egentlig ikke vil, fordi jeg kommer ikke til og klare meg på forskuddet den lage tiden det tar og regne ut.. =S Jeg har bare brukt nav sin kalkulator. Skrev også at han fikk si i fra hvis han hadde store endringer i inntekten, fordi jeg har jo bare tatt utgangspunkt fra fjorårets ligning da han ikke svarer meg. Men siden han har sagt at han ikke leser mld. så lurer jeg på om jeg skal sende en kopi til moren hans også? Jeg gjorde det med en mld. Da begynte han og betale til tiden. Jeg vet at hun ikke har noe med dette og gjøre. Men det er jo bare en info til sønnen hennes, tilfelle han ikke leser mld. Ikke noe drittslenging eller noe. Hehe ja dette ble langt.. Men de irriterer meg.. Jeg syns jeg har vært snill mot han lenge nok, situasjonen tatt i betraktning. Føler meg råtten som nå vil kreve normalt bidrag, men det er jo penger minsten har krav på. Hva mener dere om saken?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Du er iallefall ikke rotten for å be om normalt bidrag. Utrolig synd at BF sin familie har valgt å glemme sønnen din, skjønner ofte ikke hva som feiler folk.... Men uansett, du kan jo sende brevet i en konvolutt adressert til moren hans og legge ved en liten lapp at du ønsker å komme i kontakt med sønnen siden han ikke svarer på andre former for kommunikasjon. Du kan jo evt også skrive ett separat brev til x svigermor hvor du forteller litt om sønnen din, hva han kan og gjør siden sist og legge ved noen bilder. Så har du strukket ut en hånd, kanskje de tar til fornuft? det er jo lov å håpe;) men uansett, skriv at dette er siste sjangse, ellers må du oppsøke andre alternativer for å inndrive bidrag
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Takk for svar! Jeg gav de en siste sjanse i vinter. Skrev da en mld. til bf. sin mor. Lurte på om de ville ha kontakt med sønnen min, selv om situasjonen med bf. er som den er. Fikk da til svar at SELVFØLGELIG ville de det! ) Men det ble med det. Hun bare lover og lover at hun skal ringe, men gjør det ikke. Så tilslutt når jeg trengte den underskriften hun hadde lovet og sende meg når jeg var der inne, så sluttet hn og svare. Hun sa en gang at jeg sender den en onsdag. Så når helgen kom og brevet ikke hadde kommet, så sendte jeg en mld. hvor jeg spurte om brevet var sendt. Da svarte hun ikke. Så gikk det noen uker, jeg ble skikkelig irritert. Så da sendte jeg en lik mld. til både mor og sønn. Sikkert dumt, men ble så provosert. Dette er liksom voksne mennekser jeg prøver og samarbeide med. Så de har nok valgt sitt.. De er skikkelig tiltaksløse har jeg funnet ut. Men jeg har aldri slengt dritt til dem, bare påpekt fakta. I tillegg så skrev jeg på mld. jeg sendte til bf. i går at sønnen nå begynner og bli stor (2,5 år, har ikke sett faren sin på 1 år), men at hvis han ikke ville at skaden skulle bli for stor, så kunne han ta kontakt nå. For sønnen din snakker fortsatt litt om deg skrev jeg. Men det med brev er kanskje en god idè til bf.! Kanskje det hadde fått han til og våkne litt. Sett bilder av sønnen osv. Kanskje brevet hadde gjort ekstra inntrykk om jeg hadde lagt ved et skriv som gir han muligheten til og si i fra seg foreldreretten også. Da vil han kanskje våkne. Hverfall helt umulig og samarbeide med. Han svarer ikke på noe. Med mindre jeg står på døren. Da er han grei og snakke med. Lover og begynne og svare, men nei, det holder ikke. Men jeg kan ikke drive og møte opp på døren heller. Det er et stykke og kjøre. Samt at han jobber skift, så jeg vet aldri når han er hjemme. For han svarer jo ikke når jeg spør han.. I tillegg må jeg ha barnevakt for å dra dit. Føler ikke at sønnen min har noe der å gjøre under et slikt "møte". Ja dette ble også langt.. Jeg er bare helt oppgitt. Han vil ha foreldrerett, men ingen kontakt. Har prøvd å få endret etternavnet til sønnen min også, men nei. Han skriver heller ikke under på pass. Skikkelig vanskelig.. Men jeg skal skrive et fint brev til han om sønnen hans, et siste forsøk. Men er det dumt og legge vet et slikt skriv som gir han muligheten til å gi all rett til meg? Kanskje han skjønner hva han holder på med da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå