Gå til innhold

Er det gnient...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..å gifte seg hos sorenskriver/byfogd, og bare ha et lite selskap med nærmeste familie(foreldre, søsken og nevøer/nieser) og forlovere?

Vi har jo blitt bedt i en del bryllup opp gjennom årene, med 100 gjester og stor ståhei.. Men ingen av oss liker sånne store selskaper, og ønsker bare en liten feiring.Er litt redd andre skal føle seg snytt for festen, særlig de som har invitert oss..

Skal gifte oss 14. august 2010, 15 år etter at vi ble sammen.. Så det vil bare føles teit å skulle ha bryllup i kirken(er uansett ikke medlem av SK, så vil ikke gifte meg i kirken) og stort selskap med fest og taler..

Noen synspunkter på et rotete formulert innlegg??..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter så mange år synes jeg dere skal slå litt på stortromma.

Skrevet

Liten sammenkosmt og sorenskriveren høres veldig bra ut det:)

Dersom dere er bekymret for feiringen, gjør det enkelt, inviter til vennefest! Enkelt og greit!

Skrevet

Jeg syns ikke noe om å bruke masse penger på en dag, ikke har jeg noe ønske om å være "prinsesse for en dag" heller, jeg vil bare gifte meg med samboeren min og far til datteren vår og den lille som kommer på nyåret.

HI

Skrevet

Vi har ikke så innmari mange venner her vi bor, og å be folk komme langveisfra bare for en vennefest, blir ikke det rart? Da kunne vi liksågreit ha hatt et stort bryllup, men det er som sagt ikke noe vi ønsker.. Jeg kunne godt ha giftet meg i all stillhet, en tirsdag om så var.. :)

Skrevet

Reis bort og gift dere :) ingen som sier dere må ha et stort selskap. Så inviterer dere foreldre på middag når dere har kommet hjem og forteller de det.

Skrevet

Hvorfor reise bort å gifte seg om man ønsker det enkelt. Vi kommer også til å gjøre det slik fordi vi føler å bli gift ikke gjør livet vårt noe annerledes, vi er gift til sinns, det skal bare formaliseres. Ser vel heller ikke på det som å være kjip så lenge man ikke har lyst på et stort tradisjonelt bryllyp. Hadde det derimot vært ønske deres og dere valgte å gifte dere enkelt kun med målet om å spare penger virker det gnient.

Dere kan også trøste dere med at veldig mange synes det å gå i bryllup er en plikt og ikke noe man gjør fordi det er så festlig.

Skrevet

Lag det bryllupet dere er bekvem med. Kan ikke ta hensyn til en hel masse mennesker som furter; det er demmes problem. Høres ut som at de er ekteskapet som er viktigst for dere og ikke bryllupet. Min mann og jeg giftet oss i hemmelighet, med bare forlovere til stede. Så gikk vi på kafe og hele opplegget kostet 758 kr. Familie og andre fikk vite det ca 1/2 år etterpå. Det var fordi at vi ikke ville ha noen fest eller gaver eller styr; vi ville bare bli gift. Dessuten er ikke familiene våre kompatible mht dans og alkohol, så halvparten hadde blitt fornærmet uansett hva vi hadde gjort. Derfor unngikk vi bryllup, men vi ville gifte oss.

Skrevet

Jeg syns det kun er opp til de som skal gifte seg hvordan de vil at bryllupsdagen sin skal være.

Og derfor valge jeg og mannen å gifte oss på Tinghuset med ett lite middagsselskap kun for de aller nærmeste og forlovere(jeg hadde søsteren min som forlover). Vi var da kun 13 stk til sammen.

Vi hadde akkurat den dagen vi ønsket oss og vi begge tenker med glede på bryllupet vårt.

De som var med oss syns også det var koselig.

Ingen av oss ønsket ett stort bryllup. Det passet ikke oss.

Skrevet

Det er deres store dag, ikke la andres meninger få styre det dere selv ønsker!!

Alle liker å mene ting og noen vil alltid bli fornærmet for å ikke ha blitt invitert.

Hilsen ei som akkurat har hatt stort bryllup (med noen få begrensninger) og likevel har fornærmede mennesker i omgangskretsen. Sukk ;)

Skrevet

Jeg synes dere skal gjøre som dere ønsker! Man er ikke forpliktet til å ha stor fest og ståhei fordi om man gifter seg. Og vi ba ingen i vårt bryllup mot forventninger om at vi skulle bli bedt i deres bryllup:) Vi var de første i gjengen som giftet oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...