Gå til innhold

sikkert mange som blir provosert nå men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å lure på om jeg har vært uheldig med saksbehandlere eller om de representerer de som jobber i barnevernet. For meg virket de som de var noen drittsekker som gjorde alt for å provosere oss, sette oss i dårlig lys og vri på alt vi hadde å si.Dere tenker sikkert at det var en grunn til at de ble koblet inn.Men jeg kan love dere at barnet mitt aldri har hatt det vondt. Det har alltid fått masse kjærlighet, omsorg og det det trenger av materielle goder.Vi har ett stort nettverk av familie og venner og.Barnevernet tror på den som melder, samme hva man sier.De kom også med masse synsing og negative påstander om storfamilien vår.Jeg er rystet og det forundrer meg ikke om noen av de historiene foreldre forteller er sanne

Aldri møtt mere empatiløse mennesker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff dere advokat tvert.

Skrevet

Den populære holdningen her inne er at barneverne alltid har rett og at de altid har grunn til å intre i folks privatliv, selv etter at anonyme mennesker sender så kalte bekymringsmelinger. Mange barn lider fordi voksene ikke griper inn, men mange barn lider også fordi foreldrene deres lider under ukloke barnevernsarbeidere. Jeg ønsker deg all mulig lykke til. Jeg jobber forresten for barnevernet og vet at vi også begår grove feil, som skaper store sår i familier.

Skrevet

04:05: Det er ganske tydelig at du ikke jobber i barnevernet, men at du bare sier det for å styrke ditt eget argument. Hvis det går så langt at man må ta barnet ut av hjemmet, er det tungveiende grunner for det. Er ikke gjort på måfå, men en nøye og gjennomtenkt beslutning tatt av flere instanser.

Det er skremmende å se hva slags holdninger folk har ovenfor barnevernet, de som er der for å hjelpe barnet. Istedet for å ta i mot hjelpen, være åpen og høflig, går de rett i angrep og kapper av de hodet omtrent før de er over terskelen. De som melder fra til barnevernet er flotte, sterke mennesker og de fortjener ikke annet enn respekt. De har sett noe som ikke er bra for barnet og de velger å si fra. Noe som er utelukkende positivt, vi trenger sånne mennesker! Hvis den som har meldt til barnevernet og barnevernet selv mener det er noe de kan hjelpe til med, så ta nå i mot hjelpen!

Skrevet

Du er ikke nødvensigvis ett flott og sterkt menneske selv om du melder noen til barnevernet.Ikke om du jobber der heller.Verden er ikke sånn.Kanskje du er nyutdannet og nettop begynt i barnevernet,hva vet jeg.Det forsterker egentlig bare mitt inntrykk om ar de som jobber der "Alltid vet best". Selv om det sikkert finnes gode mennesker der som virkelig bryr seg om barna.Jeg har sett at de har gjort feil andre veien også.Latt være å ta barn ut av hjem der det er åpenbart at det skulle blitt tatt fra mor.

Skrevet

Jeg vet at bv kan gjøre feil.Naboen våres opplevde det.Uten å gå for mye inn på det,så mistet foreldrene omsorgen for barna sine i 1 år.De ble uglesett og fikk bare treffe barna under oppsyn.Det ble sak og foreldrene ble blankt frikjent og det kom fram at bv hadde gjort grove feil..

Skrevet

08.17: Jeg skjønner ikke hvorfor det var så tydelig at den personen ikke jobbet i barnevernet. Tror du at alle ansatte i barnevernet er umenneskelige og ikke kan gjøre feil? Og at alle har akkurat samme holdninger og er like frie for fordommer slik at de ikke kan ha gjort seg opp en mening på forhånd, for derfor kanskje å behandle folk annerledes enn de burde? Jeg tror du er ganske naiv, som kan si sånt.

Og så sier du at de som melder fra er flotte, sterke mennesker? Hvordan i all verden kan du si det? Vet du hvem hver enkelt av disse menneskene er? Hva om det er en sjalu eks? En gammel hevngjerrig venninne som vil stikke kjepper i hjulene...

At barnevernet er bra og ha er ikke noe å diskutere, men at de kan gjøre feil, slik som alle andre, er en selvfølge. Det er menneskelig å gjøre feil!

Skrevet

Det finnes åpenbart saker der barnevernet har gjort tildels grove feil. Det er det da ingen tvil om.

Likevel er det et større problem at barn lider uten å få hjelp. Og det er en kjent sak at foreldre som ikke burde ha ansvar for barn gjerne er fullstendig blinde for dette selv.

Skrevet

Jadda.....også finnes det mange hysteriske anonyme som melder fra til barnevernet for omtrent ingenting heller da.

Er ikke sikkert at den som melder fra har rett heller selv om de kan ha sett noe i et feil øyeblikk.

Kan være nok at dette er feil for akkurat den som melder fra det,men det trenger ikke å bety at barnet har det dårlig allikevel og det trenger nødvendigvis ikke å være så ille at barnevern skal trekkes inn.

Jeg skullle vært rimelig sikker selv om jeg skulle kontaktet barnevernet for det kan virkelig ødelegge for mennesker også.

Har du fulgt med i nyheter på alle de gangene barnevernet har trampet iveg og stått på sitt også har det vært helt feil fra dems side,de skulle aldri tatt barnet fra moren og faren sin.

Er ikke bestandig sånn at foreldre er blinde for dette selv og ikke burde hatt ansvaret for barna.Jeg forstår virkelig at foreldre står på sitt jeg.For jeg syns barnevernet noen ganger burde hatt mye mer å gå på enn at en anonym sier ifra....før de i det heletatt frarøver folk barna sine.

Skrevet

Men hvem er så ondskapsfulle og melder dere til barnevernet uten grunn ??

Skrevet

Å du, det finnes mange ondskapsfulle mennesker. Mamma ble meldt til barnevernet på mine vegne da jeg var liten. Helt absurde påstander. Viste seg å være den nye dama (heksa) til pappa.

Skrevet

Opplevde selv rimelig grunnløs kontakt med barnevernet i en alder av 11. Grunnlaget var at jeg bodde hos mine besteforeldre og bv mente de var for gammle til å ta seg av ett barn (de var 66 og 60). Min mor bodde 2mil unna men jobbet mye dag/natt. BV gjorde vedtak på flere møter/sammtaler med meg som ikke hadde noen ting for seg. Men etter nærmere undersøkelser viste det seg at alt var gjort etter en enkelt saksbehandlers mening og var totalt ugyldig. De fikk norges lover opplest og siden så vi dem aldri igjen :D

Så ja det finnes enkelt personer som tror deres meninger er rette selv om de ikke har noe grunnlag utover sine egne holdninger å støtte disse. Ja bv gjør en god jobb i mange saker, mens i andre så er de helt på jordet...

Skrevet

Det er akkurat det som skjedde i saken jeg nevnte tidligere i tråden,det var en person i bv som sto på sitt,og resultatet var helt ødeleggende for hele familien..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...