Gå til innhold

treng litt hjelp her,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

kva skal eg kjøpe til å bære snuppa mi i?

vi har ikkje hatt bæresele fram til no, har ikkje hatt behov for det, men no er ho blitt 7 mnd, og 9 kg. Vil gjerne kunne ta en tur på stølen eller liknande i finværet, og der er jo ikkje så lett å få med seg vogn :) Noken som har gode forslag? ho er jo ganske tung...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd det selv da jeg ikke har barn riktig enda, men når mini blir født skal jeg gå for bæresjal da jeg tror det er mye mer behagelig enn bæresele. Det er mykere, du fordeler vekten over større deler av kroppen, og jeg tror du ikke blir like fort sliten. Virker ikke vanskelig å knyte heller om du ser en demonstrasjonsvideo på nettet...

Skrevet

Nå tror jeg at jeg har forsøkt alle mulige og umulige former for bære redskaper. Personlig mener jeg at 9 kg er for tungt for babybjørn. Tøfft å bære tungt på magen, i allefall for min rygg. Bæresjal offroad er som stillettheler på brosten. De er til hvert sitt bruk. Jeg anbefalle deg en lett bæremeis. (De dyreste og beste er beregnet for langturer, de er mere klumpete å frakte med seg en de litt lettere og vanskligere å putte unna. De er også beregnet for å vare til barnet er ganske stort, men jeg kan ikke se for meg at jeg bærer et barn på ryggen som har passert 17 kg) Derfor anbefaller jeg bergans junior sport til dagturer med baby. På minus siden er at babyen blir sittende ganske langt nede i meisen, og at det ikke er bra for så små babyer å sitte for lenge. Det vil alltid bli en avvining.

God tur.

Skrevet

Ergo bæresele er kjempefin. Barnet sitter i en naturlig stilling og du kan bære både på magen, hofta og ryggen. Den er liten og lett og pakke sammen og har en 'sovehette' slik at hodet ikke vingler frem og tilbake når barnet har sovnet. Gutten min på 20 mnd sovnet på ryggen da vi var på fjelltur i sommer. Selen kan brukes til barnet er opp til 4 år ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...