Gjest Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Vi har tre katter (2.5, 3.5 og 13 år) og vuderer å ta til oss en 2.5 år gammel border collie. Vi har ikke hatt hund før, men jeg kommer fra en "hundefamilie". Hunden vi tenker på har ikke vært gjeterhund, men familie og turhund. Vi lever et aktivt liv, og tror ikke hunden vil vansmekte hos oss, grunnet mangel på mosjon. Vi bor landlig til, har stort hus og stor hage. Jeg er mye hjemme. Er det noen som har erfaringer? Med katter og barn + en hund? Og særlig denne rasen? Hva bør vi tenke på før vi bestemmer oss? Setter stor pris på svar! PS; barna våre er 3.5 og 6.5 år gamle.
<3 Legoland <3 Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Jeg har ikke erfaring med det... Men det høres mye ut! Mye arbeid...??
Gjest Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Hehe, jeg er lettere hyperaktiv og trives med mye styr
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Vi har katt og border collie. De er bestevenner, men jeg tror det er fordi hunden var i hus først og så kom katten da hun var kattunge. Er ikke like enkelt med voksne katter som i tillegg var i hus først... 13-åringen vil nok få problemer...
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Uff, ja, det er den katten som holder meg mest igjen. Hun er 13 år, en gammel dame, hun er sur, sær og vanskelig. Liker ikke de andre kattene, liker ikke mannen min eller barna. Bare meg hun liker, og jeg tror hun vil slutte å like meg om jeg drar en hund i hus. Det beste er vel å vente noen år, slik at hun får ha minst mulig stress i alderdommen sin. Hunden vi kikker på nå er veldig fin, men det er mange andre fine hunder i verden også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå