Gå til innhold

Gravid etter hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvor for man kan bli gravid etter å ha hatt hormon spiral? Noen med erfaring??

Håper selvfølgelig på fortest mulig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg fjernet min i juni i fjor, og i oktober ble jeg gravid. Tok mye lengre tid enn med de tre forrige graviditetene hvor det var full klaff med en gang (gikk på p-pillen da). Men så har jeg jo blitt noe eldre også da, og det har nok noe å si. Lykke til!

Skrevet

Legen som tok ut spiralen min sa at han visste om de som hadde blitt gravide omtrent med en gang etterpå, men det vanligste er at det tar noen mnd.

Skrevet

hei hei.. jeg tok min ut i mars og ble gravid i april (hadde en mens i mellom) jeg ble fortalt at man er ekstra fruktbar rett etter at spiralen er vekke så det er bare å kaste seg rundt:):)

Skrevet

Hei.

Jeg fikk en blødning noen dager etter at jeg hadde tatt ut spiralen. Samme som vanlig mens. 5 uker senere fikk jeg en ny blødning, og en uke etterpå ble jeg gravid.

Det tok altså to mnd, men bare en ekte mens:)

Jeg fikk høre at slimhinnene er så tynne etter at man har tatt ut spiralen, at man ofte ikke blir gravid, samt at sjansen er sto for spontanabort dersom man blir gravid før man har hatt en ny blødning.

Dette var det en gynekolog på et privat legesenter som sa til meg.

Skrevet

Det med slimhinnene stemmer nok.. Gynekologen som jeg var hos på volvat sa at etter en spiral er slimhinnene nokså tynne så hun trodde ikke jeg ble gravid første tiden.. Når jeg spurte hva hun mente med det sa hun at hun tvilte de første 7-14 dagene.. Så var det liksom å gi full gass etter det og det stemte!!

Lykke til med prøvingen.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...