Mummimamma 09+12 Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Jeg har funnet ett på NAV...levert ett hos arbeidsgiver.. Kan noen fortelle meg hvordan dere har gjort det? Levert hva, og hvor mange, tatt kopi av ditt og datt og er det noe mer jeg bør vite? Synes det er så få som egentlig vet. De på NAV ser ut som spørsmålstegn...
"nøtteliten" Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Du skal søke arbeidsgiver om permisjon. Noen arbg har eget skjema. Til nav skal du sende "krav om ytelser ved fødsel/adopsjon" her skal du legge ved terminbekreftelse. Enten kopi av helsekortet eller egen bekreftelse undertegnet JM eller lege. Du kanl også legge ved kopi av 3 siste lønnslipper. Din arbeidsgiver skal sende "inntekt og skatteopplysningskjema" til nav. Kan være greit å sjekke at dette faktisk blir gjort. Dine lønnslipper kan brukes til dobbelsjekk av lønnsopplysningene dersom det er nødvendig. Fars arbg. skal sende inntektopplysninger nå fedrekvoten nærmer seg.
Gjest eelis+guttespire Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Skal man søke om permisjon til arbeidsgiver? Jeg var nemlig i går og sendte skjemaer hos NAV, og jeg spurte dem om hvilke skjemaer jeg skal bruke når jeg søker til arbeidsgiver. Jeg fikk til svar at jeg ikke trenger å søke - jeg har jo krav på permisjon, så jeg trenger bare å opplyse arbeidsgiver om det. Rart at jeg fikk den beskjeden da? Vet noen hvilke skjemaer jeg skal bruke?
"nøtteliten" Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Det er ingen spesielle skjema man bruker til arbeidsgiver. Noen kommuner har egne skjemaer og en del sykehusansatte vet jeg. Det er også rett at man ikke skal "søke". Det er bare en talemåte. Man har jo selvsagt rett på permisjon etter loven, men arbeidsgiver har rett på info om når perm begynner og hvor lenge den skal vare. (dette mente jeg med å søke arbeidgiver fordi man ofte skriver det som en søknad) Jeg tror arbeidsgiver skal ha varsel om permisjon minst 2 eller 3 mnd før den begynner. En del velger jo også å begynne permisjon mer enn 3 uker før termin og arbeidsgiver skal da informeres om dette.
Mummimamma 09+12 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2009 Takk for svar. Ble litt klokere nå
Sjarmi Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Spørr arbeidsgiver om han trenger søknad før du begynner å styre med det. Jeg spurte min og han bare lo......han sa at jeg kunne komme med beviset når ungen var ute istedet...he he!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå