MammaCecilie Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Jeg satt inn kobberspiral for ca 5 måneder siden. Siden da har jeg hatt mye mensensmerter ved mensen. Men det hadde jeg regnet med, siden jeg valgte kobberspiral. Nå i den siste måneden har jeg hatt mensensmerter selvom jeg ikke har hatt mensen. Uansett når i syklusen det er. Igår kveld hadde jeg skikkelig vondt, og regnet med at jeg fikk mensen, siden det ca er en måned siden sist. Men jeg blødde bare en bitteliten flekk også stoppet det. Var det hele mensen? Er det vanlig da? Man får vel ikke mindre blødning med kobberspiral. Er det ikke vanlig å i såfall få mer? Jeg kan også nevne at samboeren min har klaget over at han har fått vondt, og kjent spiralen ved samleie... Noen som vet noe om dette? Opplevd noe lignende?
fjollefrua Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 det er som regel normalt å få mer menssmerter ved bruk av kobberspiral. Og mannen kan ofte kjenne trådene som stikker utenfor livmoren. De skal stikke ca en cm utenfor. Var du på kontroll 3 mnd etter innsetting? Etter innsetting kan spiralen dette litt lenger ned og trådene kan henge mye lenger ut enn de skal. Det hender noen drar tilbake for å klippe av tråden hvis man kjenner ubehag ved samleie eller du kjenner spiralen når du sitter/ligger i visse stillinger. Jeg ville ha dratt inn for en ekstra kontroll slik at de kan sjekke at du ikke har fått en betennelse eller noe siden du nå har vondt hele tiden. Husk at du skal inn for kontoll en gang i året...
MammaCecilie Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2009 Nei, jeg var ikke på noe kontroll.. Han sa jeg bare skulle komme hvis jeg jeg merket noe uvanlig. Og det gjorde jeg ikke de tre månedene... Jeg tror ikke det er de trådene han merker, for han får virkelig vondt, men jeg merker den jo ikke at den er der selv? Syntes det er litt merkelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå