Gå til innhold

Tips til deilig og superenkel dessert :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de av dere som er interessert. Som desserter flest er den ikke utelukkende sunn akkurat, men heller ikke den verste, og det tar kun 1-2 minutter å lage den til (+ steketid).

Ca en 30-40 minutter før du forventer at middagen skal være klar lager du til denne. Fyll opp en paiform (evt bunnen på en ildfast form) med bær. Det kan være alt i fra en pose med frosne sogsbær til bringebær, jordbær eller blåbær du har plukket selv. Hva som helst egentlig som en liker. Evt kan man også bruke rabarbra i småterninger, det er knallgodt! Strø så litt sukker og vanlijesukker over bærene. Så tar du 125 g smør/margarin og smuldrer sammen med ca 3 dl mel, og smuldrer dette igjen over bærene i formen. Settes i ovenen og stekes på 180 grader i ca 35 minutter. Ta den ut og la den avkjøle seg litt mens middagen inntas. deretter spises den varm-lunken med kald vailjesaus over. Mmmmmm...! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Pai, altså.

Skrevet

Ja, en slags. Smuldrepai tror jeg det heter. Godt uansett :-)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Det er jo helt samme oppskrift, bare litt omvendt.. he he :-p Selv digger jeg blåbærpai med smeltet hvit sjokolade.. mmmmmmm

Skrevet

mmmmm.... blåbærpai med vaniljekrem...

Skrevet

Høres godt ut ja! :-) Er enklere å lage til enn vanlig pai siden du slipper å trykke noe ut i formen, og så skal det ikke være noe mer i den enn smør og mel heller slik som i andre paibunner der man gjerne har i vann og evt salt og egg.

Skrevet

tror jammen jeg må teste den, jeg :o)

Skrevet

Vi kaller det crumble. Sambos favoritt. :)

Skrevet

Ja, det er nok ikke ukjent, men er ikke legne siden jeg smakte det med bær for første gang og måtte bare dele denne med andre osm ikke har smak. Himmelsk godt i følge mine smaksløker i hvertfall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...