bamaly Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Var paa kontroll hos en ny lege i dag, det ble paavist urinveisinfeksjon, men han snakka ikke saa bra norsk, saa fikk liksom ikke helt med meg hva han sa. Han skulle i alle fall sende inn til dyrkning. Han sa ogsaa noe om at han ikke gir medisin for dette for om en stund, eller noe. Han tok ikke noen flere tester. Resten var helt greit. Synes bare det var litt lite betryggende. Slimproppen min har godt og jeg har masse tak i magen, saa er sikkert ikke saa lenge for jeg foder. Er jo sikker best aa vente med en eventuell kur til baby er ute, og de kontakter meg jo hvis dyrkningen gir utslag. Dyrkningen skulle vaere klar om fem dager. Hmm.
Lykke X 4 Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 I utgangspunktet kan det gi rier, så siden du har termin nå, er jo ikke det å forakte Men om du virkelig har en UVI er det jo greit at de behandler det med tanke på at dette ikke utvikler seg videre til en mer alvorlig infeksjon. Hvis du får mer vondt og/eller feber nå i løpet av helga, skal du bare ta kontakt med lege/føden. For en UVI kan vandre oppover i systemet og gi nyrebekkenbetennelse, og i verste fall en sepsis. Regner med at legen vet hva han gjør. Dyrkningen vil være en fordel med tanke på at du vil få en type antibiotika som skal kunne knekke bakteriene som forårsaker din UVI. Du kan få visse typer antibiotika mot UVI selv om du er gravid. Er ikke mannen din sykepleier han også? Du får få han til å støtte deg i dette, om du føler deg usikker God bedring.
nesten30 Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 hva står på skjemaet ditt på urinen? L3? altså leukocyttutslag? Utslag på leukocytter i urinen KAN være uttrykk for urinveisinfeksjon, men kan også være helt uskyldig. Var der utslag på nitrit? Det skrives ofte som N+. Det betyr i så fall bakterier i urinen. I og med at legen ville sende urinen til dyrkning før han gav deg noe for infeksjonen vil jeg tro det var leukocyttutslag. Det kan du faktisk få av slimproppen også og leukocytter er nok det hyppigste utslaget hos gravide gjennom hele svangerskapet. Det du kan gjøre for å forebygge i tilfelle det er en urinveisinfeksjon på gang er å drikke rikelig med c-vitamin-holdig væske eks. tranebærjuice eller appelsinjuice. Det surgjør urinen og kan bekjempe infeksjonen
lillevennen0709 Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Sier meg enig i det de overfornevnte har kommet med av råd! Ville ikke gått for lenge med ubehandlede symptomer... Lykke til med både infeksjonen og den forestående fødselen! (har selv termin i dag :-) )
bamaly Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2009 Skal vi se, han skrev L2. Har hatt det tidligere i svangeskapet og ble satt paa selexid. (?) Samboeren min mente at det var helt fint at de ikke propper meg med antibiotika naa rett for baby kommer. Jeg har bare hort at de er veldig raske med aa behandle UVI i svangerskapet av en eller annen grunn, men det er kanskje pga nyre-bekken infeksjonsfaren. Har hatt nyrebetennelse naar jeg ikke var gravid, DET var ikke noe kult det. Men jeg faar bare haape babyen vil ut snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå