Frk Vims Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Minsten sover max 3 timer fra han blir lagt for kvelden, så går det 1 - 11/2 time etter det. Legger han tilbake i senga si en eller to ganger, litt ettersom... ikke alltid han sovner igjen der. Så ligger han ved meg den andre halvdelen av natta, og da vil han "småpuppe" "hele" tiden. Det betyr jo at jeg er våken til stadighet og putter inn pupp, og kan ikke flytte på meg i det hele tatt. Er jo egentlig koselig, men blir trøtt av så oppdelt søvn... Er vel sikkert ikke sulten hele tiden heller, men ikke lett å gjøre noe med synes jeg...Vet han er liten da, og mener ikke at han skal sove natta uten mat, men ikke hele tiden hadde vært greit. Flere som har det slik? Synes de rundt meg sier at babyen deres sover maaange timer i strekk om natta... Hehe, men ikke her da!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Endel av dem med babyer som sover rundt gir mme, har jeg inntrykk av, da sover jo ungen ofte lengre strekk om gangen. Jenta mi ville ha mat hver 2-3 time i starten, nå er det stort sett hver 3. time. Noen ganger går det 4-5, men det er sjeldent. Hun er nå 3 mnd. Kan du venne han til smokk, slik at han får stimulert sugebehovet de gangene han kanskje ikke er så veldig sulten? Så slipper du 'puppemaset' hele tiden..
Frk Vims Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2009 Gir faktisk en flaske mme før natta, var helt nødvendig de første ukene, men nå kan det nok hemde han egentlig kunne klart seg uten. Men det hjelper ikke på søvnen da! Har også prøvd jevnt og trutt med smokk - men vil ikke ha...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Mulig han bare er glupsk da, ellers høres det ut som sugelyst. har du prøvd å smøre malt på smokken?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Gutten vår er 2,5 mnd. Han har også vært som poden din. Sovet max 3 timer, og så 1,5 timer etter det. Han har nok en del vondt i magen, og nok derfor han er så ofte våken utover morgenen. Men pupp hjelper, så da er det jo lett å ty til det.. (Får kun morsmelk). Har ingen gode råd å gi, men vil si at ting endrer seg av seg selv etter hvert. Da poden vår ble 2 mnd begynte han å roe seg lettere på natten og innimellom sove 4-5 timer i strekk. Fortsatt har han perioder hvor han skal ha mat oftere enn hver 2. time også på natta, men ser ut til at ting er i ferd med å endre seg. Vi får satse på at tiden jobber for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå