Gå til innhold

Trenger å vite om dette er vanlig...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nå gravid for første gang... dermed mange tanker som surrer rundt i hodet. Jeg har hatt innbrudd for ikke så lenge siden, og det tærte på psykisk sett. Nå er mine foreldre bortreist i sommer, så vi bor hos dem...

Men nå i og med at det ikke er mange dagene til de kommer tilbake..har jeg begynt å tenke på leiligheten igjen, Har fortsatt ikke vært der alene etter at innbruddet skjedde. I disse dager som jeg har funnet ut at jeg er gravid er det mange følelser som surrer i hodet mitt...

Jeg er lei meg, gråter og tenker på leiligheten... Vil selge, men vet ikke om det er riktig av oss..Samtidig så er jeg så redd for at jeg ikke kommer til å finne ro der, og at det kommer til å ta knekken på meg..

Jeg trenger litt råd... Er jeg veldig sentimental nå? Blir man gjerne litt sånn ekstra pga hormoner og slikt i og med at jeg er gravid? Jeg er så redd for at barnet skal ta skade av at jeg går rundt og er så mye lei meg, har nærmest en klump i magen hele tiden... Klarer liksom ikke slippe opp og være glad for at jeg har blitt gravid for jeg tenker konstant på leiligheten... Noen gode ord fra noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo store forandringer som skjer i kroppen fortiden da siden du er gravid så litt "rar" vil man nok føle seg om jeg kan si det sånn. Alt er nytt og uvant. Hormonene går i spinn! Så det er nok en mulighet for at graviditeten forsterker inntrykkene du har angående leiligheten når du har den å bekymre deg for i tillegg. Tror ikke du skal være redd for at barnet tar skade av at du er lei deg hvertfall. De små frøene er ganske sterke:) Men kanskje du skulle snakke med noen? Prøve å finne ut av hva du/dere skal gjøre med leiligheten og sånn? Tror jeg hadde vært vrak om jeg ikke var gravid å jeg da, om noen hadde brutt seg inn i hjemmet mitt. Så jeg skjønner veldig godt at du er sårbar nå:)

 

Håper du finner ut av det og at dette kanskje beroliger en smule? Hvor langt er du på vei forresten? Du får prøve å fokusere på den magiske grensen (12 uker - 1. milepæl) og alt det fantastiske som venter etter det :):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tok deg tid til å svare... Det er godt å ha dere her. alle mine venner og familie er bortreiste på ferie og min stakkars min sitter og må kjenne på alle mine humørsvinginger. Jeg tror jeg er 6 uker på vei? vet ikke helt hvordan man regner ut.. jeg hadde siste mens 8. juni. så jeg tror det er seks uker? men fosteret er vel mindre...

 

jeg har selv fundert på om det kanskje lønner seg å snakke med noen. Men jeg føler meg så dum og vet ikke hvem jeg skal snakke med. Alle rundt meg er opptatt av om det var mye som forsvant etc, men det er ikke det som plager meg mest, men den følelsen jeg faktisk sitter igjen med. Når jeg forteller folk at jeg nå har installert alarm, sier alle at jeg ikke har noe å bekymre meg for.. men jeg klarer ikke slutte å tenke på det. bor i første etasje i blokkleilighet, hvor av to av vinduene ligger sånn at det bare er gress og busker bak og ingen går forbi... Det er godt å ha noen å dele dette med. Spesielt nå som jeg er gravid er jeg så redd for at dette skal ha en innvirkning på babyen. Jeg leter opp og ned på nett om artikler for å se om det er vanlig å selge leiligheten etter innbrudd eller om det blir bedre med tiden... så det er godt å ha noen å dele tanker med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hvertfall ikke det er så rart at du vurderer å selge. Det har tross alt vært noen inne i hjemmet ditt. Den plassen man skal være og føle seg trygg. Jeg skjønner godt at du føler deg utrygg, alarm eller ikke, hvertfall når det etterhvert skal involveres et lite barn. Jeg synes du skal gjøre det du synes virker rett. Hvis du ikke føler deg trygg i ditt eget hjem, hvorfor skal du bo der da? Nei man har nok å bekymre seg for når den lille kommer om man ikke skal føle seg utrygg hjemme også. Håper du finner ut av det..:)

 

Hvis du vil regne på terminen din, kan du gå på terminkalkulator.com:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer meg graviditeten!

 

Så trist å høre at du er så redd etter innbruddet. Jeg vil anbefale deg å snakke med noen om den redselen, det er ikke godt å gå rundt å være redd. Jeg tror ikke at det har noen innvirkning på den lille i magen din, men tenker mer på deg og din psykiske helse. Det er viktig å ta vare på seg selv, da tar du vare på den lille også:-)

 

Jeg vet ikke hvordan det er i din kommune, men i den kommunen jeg bor er det et tilbud som heter "psykisk helse" hvor man kan snakke med noen om ting som er vanskelig. Hvis ikke det finnes et slikt tilbud er det lurt å gå til fastlegen din og fortelle om hvordan du har det, han/hun kan henvise deg videre til noen som har utdannelse i å hjelpe mennesker som har opplevd vonde ting, eller også så vet iallefall legen din det.

 

Om du skal selge leiligheten eller ikke er vanskelig å svare på. Det avhenger av om du klarer å føle deg trygg der igjen. Kanskje noen kan sove der sammen med deg de første gangene???

 

Håper du finner ut av det og lykke til med graviditeten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig å være redd etter et innbrudd. Jeg hadde også innbrudd for noen år siden, og det tok litt tid før jeg følte meg komfortabel med å være alene der etterpå. Passet alltid på å ha låst dør og mobil med meg. Man blir nok også litt ekstra påvirkelig når man er gravid, men gi det litt tid, og møt frykten, så vil det etterhvert gå over. Nærværet av de som har rotet gjennom tingene dine vil etterhvert bli mindre. Sjansen for at noen skulle komme inn mens du er der er ganske små, innbruddstyvene har heller ikke lyst til å støte på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...