Gå til innhold

Har lyst til å kaste ALLE klærne mine:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å rydde i kleshaugen i skapet:) Og det enkleste hadde vært å kaste alt på dynga (fretex)! Ingen ting passer akkurat nå allikevel:) Får sikkert råd til å kjøpe nye klær før de gamle passer igjen...

Noen som kan anslå hva dette vil koste meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjøpe ny garderobe? Kommer jo helt an på hvilken prisklasse du normalt handler ig og hvor mye klær du anser som et must å ha. For meg ville nok en helt ny garderobe (truser, BH, bukser, topper, gensere osv) kommet på minst 5000-6000 kr.

Skrevet

Det varierer nok ja!

Men jeg holder på med samme prosjektet. Er nå i mitt andre svangerskap, to tette, var nede igjen på samme vekt, men kroppen endrer seg litt etter et svangerskap eller to, og på to - tre år så endrer man seg selv også, så tror jeg trives i litt andre klær om ett år når jeg er ferdig med å amme

.

Dessuten, så ser man mye bedre hvor slitte klærne egentlig er etter å ikke ha sett dem på en god stund.

Jeg har beholdt finkjolene mine, og noe av undertøyet.

Men det meste av klærne mine jeg bruker til vanlig er nå gitt bort eller kastet. Skummelt.

Jeg satte av 15 000 for å shoppe nye klær etter sist svangerskap, det ble det ikke noe av, så kommer nok til å ha de pengene klare i allefall.

Synes vi fortjener mange fine nye klær etter å gå i div så-som-så-klær som gravide!! Og ammende ikke minst!!

Skrevet

Hyggelig å se at jeg ikke er alene om å være litt gal i tankegangen:)

Vurderer faktisk sterkt å gå løs på klesskapet nå:) Har tenkt at det trenger en fornying uansett, så nå har jeg en gylden mulighet:)

Får heller handle litt etter litt når kroppen kommer seg i gjenge igjen!

Det går nok hardest utover buksene i første omgang...

Skrevet

He, he, når jeg så overskriften ble jeg i tvil om du ville bytte ut garderoben, eller om det var et naturist-behov som meldte seg ;-)

Vi gikk i sammen en vennine-gjeng og leide inn en konsulent i 5 timer, og fikk farge-analyse, stilanalyse, tips til sminke, hår og klær som passet vår figur og smak. Kjempenyttig! Vi betalte 1000 kr hver av oss fem, men jeg tror hun tok 3000 for individuel time, der hun tar det litt mer grundig. Hvis jeg skulle byttet ut hele garderoben, så hadde jeg innvistert i en slik time først, så ikke alt blir feil en gang til.

Hun snakket masse om viktigheten av en basisgarderobe. Kjøp bukse, skjørt, dressjakke, ytterjakke, topp osv. i én farge (forskjellige nyanser gjerne). Suppler så med ekstra plagg, sko og smykker i andre farger, som frisker det opp. På den måten kan klærne kombineres i det uendelige, og du har alltid noe å ha på deg. Etterhvert kunne man utvide med å ha full basisgarderobe i to-tre farger. Jeg tok poenget hennes. (Obs: Alle som kler varme farger bør unngå svart, ssom vel er vår vanligste basisfarge...)

Skrevet

Dette hørtes veldig fristende ut, både å kaste ut alt i skapet, spare 15 000kr for å bruke og leie konsulent som kan komme med råd:-)

Nå prøver jeg å bli gravid på nytt, så dette er nok ikke riktig tidspunkt, men sånn ca når neste permisjon er over, vekten har stabilisert seg og jeg skal begynne å jobbe igjen.

Hmm... Dette skal jeg tenke over og se om jeg klarer å spare penger til de neste to årene (det blir jo bare ca 500kr pr mnd hvis jeg klarer å spare hver eneste mnd...) :-D

Skrevet

Hvor finner man en sånn konsulent da?

Tenkte å søke opp, men hva søker man etter liksom??

Skrevet

Lurte litt på det selv også, så fant derfor ut at det ble lettest å kalle det konsulent enkelt og greit :-)

Ser på kortet til hun vi hadde at hun er utdannet makeupartist og stylist. Kan anbefale henne, men det er i Kristiansand da...

Men jeg fant masse linker med å google "fargeanalyse stilanalyse". Disse er i Oslo:

http://www.makeupandstyling.net/fargeogstil.html

http://www.aktivioslo.no/fargestil.php

Skrevet

http://www.fargeogstilkonsulentene.no/page/6841/

Jeg fant denne, her er det personer som tilbyr tjenester flere steder i vår langstrakte land...

Må vurdere dette ja når den tid kommer:)

Kanskje jeg skal spare enda mere! Er jo en fin ting å se frem til, glede seg til og tenke på nå når man eser ut og ikke er i stand til å barbere leggene en gang... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...