Gå til innhold

Hvor mye drikker mennene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min drikker ofte to-tre øl og en flaske vin om kvelden i helgene. Gjerne hver dag i ferien. Drikker ikke ofte på hverdagene, men av og til to-tre øl på en kveld hvis han ikke skal tidlig på jobb.

Synes dere dette er veldig mye? Det synes jeg. Men han er aldri full når vi er alene, kanskje litt brisen (maks). Når vi er på fest (en sjelden gang), derimot, blir han som regel god og full.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Jeg syns det høres veldig mye ut med noen øl og en flaske vin hver kveld ja..

Jeg var sammen med en som hadde slike vaner før, og eg oplevde det som ubehagelig at vi ikke var på samme bølgelengde på kveldene. Selv om at han ikke ble full, så var han brisen og i et humør som irriterte vettet av meg.

Nå er jeg sammen med en mann som er akkurat slik som meg selv. Han kan en sjelden gang ta seg en øl om kvelden, men tar like gjerne en alkoholfri øl. Når vi er på fest eller middag hos venner, så kan han drikke vin, men stopper før han blir full fordi han misliker å være beruset. For meg er det trygt å vite at han ikke kommer til å være full foran barnet vårt, og at jeg kan stole på at han ikke blir kjip i fylla på fest.

Skrevet

Så og si aldri. Verken han eller jeg drikker noe serlig. Men han kan av og til ta seg et glass Braastad på kvelden, men det er i snitt en gang hver andre måned.

Jeg drikker ikke alkohol med mindre vi er noen plasser, f.eks bryllup, bursdag osv. Jeg koser meg aldri med verken vin eller øl på kveldene. Rett og slett for at jeg foretrekker brus.

Drikker heller ikke alkohol til maten, er vel ikke så veldig glad i alkohol. Nå er det snart to år siden jeg drakk sist.

Skrevet

Ja, det høres litt mye ut. Mannen her tar seg 1 øl kanskje en gang annenhver mnd, og så deler vi (når jeg ikke er gravid) 1 flaske vin i uken sånn ca til vanlig. Ikke alltid så ofte heller. Synes det er passe. Vi har jo barn tross alt. Når jeg er gravid drikker han omtrent aldri, han sier det er så kjipt å drikke alene ;-)

Skrevet

Min drikker ingenting nå, fordi jeg har termin idag. Han drikker ellers veldig lite. Liker ikke gå på byen, og kan ta noen øl en sjelden gang når svigerbroren er på besøk. Vi synes ikke alkohol er så viktig, og koser oss derfor titt og ofte med alkoholfritt øl :) Men setter pris på noen rødvinskvelder sammen når det er tider for det (har ikke vært det, og blir ikke det nå på en stund).

Skrevet

Det hørtes mye ut ja!

Min drikker kunn hvis det er noe som skjer, en 30 års dag og lignende. Ikke er han noen matdrikker heller. Og ikke drikker han i ukene heller.

Er vi på ferie kan det vel hende at vi tar oss en øl, men drikker helst brus/vann til maten;)

Skrevet

Typisk her inne at bare de som er "avholds" svarer...

Litt mye er det kanskje, men det kommer jo an på hvor mye man tåler også. Sambo drikker som regel ikke på ukedagene (hvis han ikke er ute en tur med kameratene sine), men tar alltid noen øl i helgen, pluss at vi deler en vin eller to innimellom. Varierer ganke mye, egentlig.

Skrevet

Min tar seg gjerne noen øl på en lørdags kveld, og selvsagt på fest (men det er vi vel på 3-4 ganger i året). Men han drikker seg jo ikke dritings, og heller ikke hver helg.

Synes jo flere enheter alkohol hver dag høres litt mye ut, men det kommer mest an på hvordan han påvirkes av det. For min del er det greit om folk drikker et glass øl eller vin om kveldene selv om det er hverdag- de gjør jo det i andre land-, men å drikke seg beruset hver eneste dag er litt i overkant.

Skrevet

To-tre øl skader vel de færreste. En flaske vin i helgen skader vel ikke det heller. Men rusbruk er så indviduelt at det blir nesten umulig å svare på. Det som er mye for noen, er kanskje ikke like mye for andre. Dere må føle på det selv. Syns du det virker destruktivt inn på dere, eller er det mer frykten for hva folk skal tro eller synes om det?

Skrevet

Først 3 øl og så en flaske vin hver helgedag og også omtrent hver hverdag i ferien... tja, da tror jeg ikke det har så mye med hva en tåler og hva ens personlige grense er, da er man vel over det som kalles en normal grense.

Skrevet

Jeg tolket det dithen at det var snakk om to-tre øl på hverdagene, og så en flaske vin i helgene.

Skrevet

For lite...På den tiden vi har kjent hverandre,har han drukket 2 ganger,og tatt seg 1 øl her hjemme kanskje 2 ganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...