Gjest Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Jeg trenger å gå ned 15-20 kg. Har bekjente som har gått utrolig mye ned på lavkarbo, men klarer ikke likevel motivere meg helt. Veldig glad i brød/pasta m.mer. Tror ikke jeg vil klare det...Samtidig er det fristende å prøve. Noen som meg som har fått det til? Har du gjort det helt på egenhånd eller fulgt kurs? Vanskelig å gjennomføre når jeg ikke får mannen min med? Blir veldig glad for svar!!!
melkekua™ Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Jeg gikk på ketolyse for en stund tilbake, jeg savnet brød noe veldig, men jeg klarte det (måtte slutte når jeg ble gravid - gikk ned 9 kg, skulle vært 18). Anbefaler deg Grete Roede. Der kan man spise det man pleier, men sunnere og mindre (oftere måltider - 5-6 ganger pr. dag).
fjollefrua Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Jeg gikk også på ketolyse i fjor høst. Startet i september, og sluttet i janar... Jeg fulgte ikke kruen helt slavisk, fordi jeg er altfor glad i brød og poteter så jeg slurvet litt i desember må jeg si. Jeg klarte allikevel å gå ned 12 kg og har holdt meg stabilt siden januar ved hjelp av trening to ganger i uken. Kuren er veldig tøff, men helt klart vært det når man ser resultatene. Vurderer å begynne på nytt igjen nå i august, men er litt usikker på om motivasjonen er der enda. Jeg mangler fortsatt 6 kg til idealvekten. Kan hende jeg bare prøver meg på en litt sunnere livsstil med mindre mengde av mat kombinert med mer trening. Lkke til
Tone=) Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Jeg har gjort det selv. Ikke noe kurs og ikke hjelp fra gubben. Han er ikke der i det heletatt og koser seg med alle karboene sine foran meg. Ikke alltid så lett, men hadde bestemt meg for å klare det. Ikke kult når ingen av klærne passer etter man har vært gravid. Viste fra før at det funker veldig bra for meg å kutte ut/ned på karbohydratene, Og nå har jeg gått ned alle de overflødige kiloene fra fødselen på 4 mnd(ca 10 kg). Deilig. Jeg begynte med å bytte ut ett måltid om dagen. (det er jo overkommelig). Også baker jeg mitt eget brød som er supergrovt. Så bare ballet det på seg. Går litt sport i det for meg. Er sikker ikke så lett for alle, men da er det som sagt lett å bare begynne med ett måltid om dagen. Da blir det liksom til at man tenker litt på det hver dag og etterhvert blir det naturlig å hoppe over eller ihvertfall spise så lite som mulig av karboene. Er ikke tilhenger av å være helt sær å aldri spise det, men prøve å kutte ned så fort man har muligheten. Lykke til=)
Tone=) Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Også viktigst av alt. Ikke noe sukker på meg=) Det er jo det værste og blir jo så avhengig av det.
Gjest Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Her har det vært noen flinke damer! Takk for svar! Tror faktisk det blir Grethe Roede som blir prøvd ut isteden, det får jeg med mannen min på. Lettere når vi er to=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå