Gå til innhold

Hjelper kjerringråd bare rett før termin???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er x antall uker på vei å skikkelig lei,jeg har kommet så langt at det ikke er noe fare om babyen skulle bli født nå... Har bekkenløsning,lagt på meg 25 kilo hvor 7 av dem bare er vann som har kommet i løpet av 4 dager... Jeg får halsbrann uansett hva jeg spiser eller drikker,ikke sover jeg om natta heller fordi magen er så stor...

Jeg orker rett å slett ikke mer,så jeg lurte på om kjerringråd kan fungere selv om ikke det er rett ved termin? Eventuelt hva hjelper???

Jeg har prøvd denne føde pizzaen,sex og gå i trapper/oppoverbakker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kjerringråd fungerer! Jeg spiste kanel og ananas, vasket tak og løp i trapper, hadde sex og drakk bitter lemon. Likevel gikk jeg nesten tre uker over tiden. Hvis du er moden kan du høre om jordmor vil strippe deg, ellers er det ikke stort å gjøre.

Jeg skjønner du er lei, men som du sikkert vet, så kommer ikke babyen før den ønsker det, med mindre legene henter den ut.

Skrevet

Hallo! Det er nettopp kalt kjerringråd fordi de ikke har noen vitenskapelig effekt. Det er faktisk slik at kroppen din må være på randen av fødsel og da kan rådene kanskje være det som "skynder litt på" fødselen. Men de starter den ikke.

Skrevet

Tror faktisk at hvis du slapper av skjer det hele mye raskere! Man bør ikke fremprovosere en fødsel. Selv om du er psykisk klar, er det ikke sikkert kroppen din fysisk er klar, eller babyen for den saks skyld!

Vet det er tungt på slutten, men det er uansett ikke lenge igjen nå.

Og for å svare på spørsmålet ditt, det er pent lite som hjelper om man ikke er moden. Og det at kjerringråd virker er nok mer eller mindre tilfeldig. Men moden kan man være før termin også...

Men sex 2 ganger daglig skal ha en viss modningseffekt, men det er jo noe de færreste orker på slutten likevel da...

Skrevet

Det eneste kjerringråda gir er MASRIER uten effekt, det gir deg unødvendige forhåpninger uten at noe skjer, og du blir fortere fortvilt å lei, siden de ikke hjelper! Styr unna de og konsentrer deg heller om å slappe av, kose deg, gå litt turer, ha sex med mannen din og prøv gjerne modningsakupunktur. Stress virker faktisk hemmende på riefremmende hormoner.

Jeg har prøvd alt av kjerringråd, har termin idag. Ingen tegn til fødsel.

Babyer pleier som regel komme når de er klare, det er et samspill mellom mor og barn. Noen ganger får ikke naturen det til selv, og da vil profesjonell hjelp være løsningen. Inntil da: Slapp av ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg prøvde kjærringråd og jeg fikk rier dagen etterpå som førte til fødsel.

Skrevet

Tror egentlig det bare er tilfeldig om et kjerringråd viser seg å "føre" til fødsel. Tror man ville født uansett da. Her har det ikke hjulpet selv om jeg er klin moden og har masse åpning.

Skrevet

Jeg prøver å tenke positivt å slappe av men det er ikke lett!! Dette er andre gang jeg er gravid men virkelig ikke huske det var sånn sist gang. Men da hadde jeg jo bare meg selv å tenke på da... Nå har jeg en super aktiv 2 åring som løper rundt...

Nå gleder jeg meg bare til gubben kommer hjem!! Da kan han passe turbo mens jeg har planer om å legge meg i senga med vifta på full guffe...

Hilsen HI

Skrevet

Ehh... babyen kommer naar den kommer.

Det er snakk om 40 uker, ikke flere aar.

Skrevet

Lakserolje hjelper. Mange tror det er farlig for barnet, men jeg har snakket med en fødselslege om dette. Han sa at farlig for barnet er det altså ikke og man risikerer heller ikke styrtfødsel. Men hvis man liker rier og å ha rier lenge, da er lakserolje tingen. Men hvis du er en av dem som er 34 uker på vei og vil føde, så kommer du nok bare til å sitte med renneræv i kveld hvis du prøver det. Kroppen din og babyen må begge være klar til fødsel.

Skrevet

Tror sex er det eneste som kan hjelpe om du er nær nok termin/moden nok. Jeg får likvel en litt ekkel følelse av at du er under 37 uker på vei (?) pga måten du skriver på, og da bør du tenke på babyen og ikke deg selv. Selv om den nok overlever, så vil det alltid være en større risiko for tilleggsvansker om et barn blir født prematurt.Men at det er tungt har jeg stor sympati for. Har 23 dager igjent il termin selv og 3 små barn slik at dette er 4 gang på under 7 år, og har også blandt annet en aktiv 2 åring, 2-3 i ødem og store bekkensmerter, pluss det vanlige av halsbrann, hodepine osv og må i tilegg gå på antibiotika nå (som slår meg ekstra ut) pga urinveisinfeksjon. Drittlei og det er tungt, men baby har det best i magen enda en liten stund, og det er uansett ikke noe spesielt å gjøre før kroppen er klar. Du tåler noen uker til :-) Er snart, snart over!

Skrevet

Lakserolje: Har prøvd, noen ganger. Konklusjon: Funker ikke.

Hun fødselslegen på The doctors mente også at det ikke ville sette igang fødsler, og lo av at gravide faktisk prøvde det ;)

Lakserolje er noe av det mest "sagnomsuste" kjerringrådet som finnes rundt på norske nettforum for gravide. Mange som forteller om skrekkhistorier fra en som har hørt om en som har hørt en skrekkhistorie... Men det er faktisk en induksjonsmetode som bla. enkelte hjemmejordmødre i USA bruker til sine pasienter. Og det ble brukt på fødeavd. i Norge før. Det er også forsket på lakserolje som induksjonmetode. Jeg tror grunnen til at det ikke brukes lenger, er rett og slett det at det ikke har særlig god effekt for å få igang fødsler....selv om det sikkert kan føre til fødsel hos noen.

Linker kan oppgis om noen er interessert.

Skrevet

Jeg tok to Duphalac-tabletter kvelden før vannet gikk. En uke før termin. Men jeg skulle ikke starte fødselen, bare få gått på do da det var over en uke siden jeg hadde fått til noe nr 2 i hele tatt. Holdt virkelig på å sprekke. Ellers var jeg i fin form hva svangerskap angikk:)

Men det endte altså i fødsel. Tror mer det var tilfeldig, og at kroppen var klar, men at tablettene bare skyndet på det hele litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...