signe maten Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Informasjonens tidsalder? Der alt av informasjon er tilgjengelig med få og enkle tastetrykk? Hvorfor virker det ikke sånn? "Alle" rundt meg kan jo ikke noe jo! Og ofte så må jeg "lære" de ting/rette på myter ol. For meg er kunnskap makt, jeg haater å diskutere/snakke om ting jeg ikke har peiling på. Og da sier jeg heller ikke noe om det før jeg har funnet ut noe om temaet. Mens de andre i vennekretsen synser og mener og finner på "sannheter". Bruker Internett mye til å finne ut ting og sånn, og selv om jeg ikke er en spesielt god googler så finner jeg da for det meste frem! Hvorfor kan ikke andre også gjøre det? Det er vel ikke krise og tilegne seg kunnskap etter man har gått ut fra vgs? Ofte blir jeg også sett på som "den smarte", "geniet" osv - men jeg er verken veldig smart eller noe geni - bare interessert i det som er sant og riktig. Derfor synser jeg lite om ting jeg ikke vet noe om. Og kan litt om mye. Og tilegner meg kunnskap hvis det dukker opp noe jeg burde kunne noe om. Feks da ei venninne fikk fødselsdeprisjoner var det første jeg gjorde å søke det opp og lese om det. Det er jo mye lettere å prate med noen som vet noe om det enn noen som ikke har peiling! Kanskje jeg burde finne meg noen nye venner hehe.. Huff, nei, bare en liten frustrasjonsrapport fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå