Gå til innhold

Uhøvla folk! Mangel på oppdragelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner dere til typen? bruker gjerne ord som pule og knulle i dagligtalen, spør ; "hvor er dass/driteren" når de må på do, raper høyt uten å skjule det og synes gjerne det er morsomt også....

Hva er det med slike folk? De synes jo gjerne selv de er morsomme, men det er jo bare grovt og lite sjarmerende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva de mangler, men jeg får fullstendig sperre mot slike mennesker.

Det som er synd er at barna deres blir sånn også..

Skrevet

*grøss* Jeg strever også litt med slike mennesker. Jeg blir rett og slett litt flau når de snakker, for jeg er oppdratt til at man ikke sier slikt når man er over 14. Mannen min har en kompis av det lett ubehøvla slaget som ikke sjenerer seg for hverken å rape, fise eller banne ved matbordet, og jeg blir faktisk kvalm av hans oppførsel. Jeg vet at han har mange kvaliteter og er en mann du kan stole på, men oppføre seg kan han ikke!

Skrevet

Jeg takler ikke slike mennesker jeg, spesielt om de ler veldig av seg selv og tydelig synes de selv er supermorsomme. *grøsse* Har heldigvis ingen slike i omgangskretsen.

Tror ikke det er mangel på oppdragelse, men en blanding av missoppfattet "gjøre som jeg vil og drite i alle andre" og en tur innom feil type miljø hvor en må oppføres seg slik for å bli godtatt.

Skrevet

Fysj, kjenner heldigvis ingen slike personlig.

Men treffer jo på noen her og der og da skygger jeg banen fortest mulig. Fatter ikke at noen arbeidsgivere kan gi jobb til slike mennesker, et minimum av folkeskikk kreves vel i alle yrker?

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

HUff, sånt er så harry og for meg et tegn på dårlig oppdragelse, ordforråd og at man er ressurssvak..

Jeg blir helt dårlig når jeg snakker med sånne...

Skrevet

blir alltid like satt ut når folk snakker sånn. jeg blir jo satt på plass fordi de mener jeg snakker så "pent"

det er tydeligvis feil å snakke ordentlig framfor sånn dodraugenspråk HI sikter til.

(jeg har venner i alle former, farger og oppvekst så det forekommer allslags språk)

Skrevet

Klarer ikke sånne "være seg selv 110%"-personer!

Skrevet

Vet ikke om oppdragelse spiller inn, mannen min har to brødre som gjerne slipper en fis når man er på besøk uten å heve på øyenbrynene engang. Fysj! Mannen min er absolutt ikke sånn, men han er veldig ulik sine brødre på mange områder, heldigvis.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...