Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Det bare må ut.... Hvorfor er det slik at menn generelt sett må føle at de fremdeles som nybakte pappaer kan gjøre ting de gjorde før.. gå ut med gutta..fiske..osv.. ..og hvorfor må alle venner av dem som ikke har barn mase på hva som er viktig for dem når det gjelder det samme.. Halllo kan ikke bare verden få lov til å stoppe opp litt å la oss få nyte den lille tiden de er knøtte små ! byturer og fisketurer får man da nok av senere!!!!!!!!!!! barna blir aldri små igjen.. hilsen ei som er lei av å høre hvor viktig slike ting er..for det er de ikke!!!!!!!!!!!!!..........................ikke akkurat nå......
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Ja, sukk... Min samboer fortalte i går at han takket ja til å være med en kompisgjeng på guttetur. Med forbehold om at det ikke var fødsel på gang... Jeg ble mildt sagt forbannet. Vi har en toåring fra før, og om jeg har født så akter ikke jeg å sitte hjemme i barseltiden med disse to barna... Og har jeg ikke født ennå, så synes jeg det er frekt å dra i fall noe plutselig skulle skje... Nr 1 hadde kolikk og den første tiden var veldig tung, så jeg skjønner ikke hvordan han en gang kan tenke på å reise fra oss i den første tiden. Jeg føler meg sviktet og skuffet! Han tror også at han kan gjøre som han vil, og synes han må få fortsette med det selv om jeg må være hjemme. Han skal liksom ikke måtte "lide" ved å holde seg hjemme bare fordi jeg må det... Merkelig tankegang!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 jeg hadde nektet han det tverdt men det dumme er at vi blir uglesett av venner for å sette bånd på dem og de får høre at det er synd på dem osv..de må jo kunne gjøre ditt og datt.. skulle bare ønske andre hadde mer respekt for de første månedene og lot være å mase om slike ting.. det kommer masse tid til det senere!! la menn være menn ja men ikke akkurat den første tiden... kjenner ett sinne bygge seg opp av hat til slike tviholdte holdninger!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Ja, er det ikke utrolig?? Min mann har vært ganske lik, gitt.. Alle kompisene måtte vel ikke "lide" fordi vi tilfeldigvis skulle bli foreldre!! Staaaaakars dem. Det syke er (vi fikk barn før dem) at når de får barn, skal DE være hjemme og passe på sine kjære.. For de "stakkars" utslitte samboerene deres syntes livet plutselig ble hardt, da de fikk en baby....... Og jeg ble uglesett da jeg fikk nr tre (hans første) og helst ville ha litt hjelp de første seks ukene. Jeg ble sett på som den onde heksa som absolutt skulle ha min vilje.. Nå er egentlig ikke jeg den som klager mest, men til og med min mann syntes jeg var en pingle/plage. Men han tok ikke baby helt alene før han var nærmere ett år selv.. Nå når nr fem kommer (hans tredje) har pipen en annen lyd.. de andre synes såååå synd på meg (har vel litt erfaring..) og han ville helst ikke dratt noe sted.. Er enig i at de burde være hjemme! Det de nybaakte fedrene burde tenke på, er at en kvinne vil alltid huske hvordan hennes mann behandlet henne rett etter fødselen og vite at det setter standarden for forholdet. Det er faktisk sant....
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 gode poeng der 1013!!! Er så trist at den første tiden skal gå med til å opprettholde slikt man kan gjøre siden og det er alltid de som ikke har barn som ikke forstår og respekterer.... familielivet har liksom fått lav status virker det som.. Jeg har nr to mens det er sambo sin nr en og jeg vet å sette pris på denne tiden! jeg går ikke her å føler jeg går glipp av noe.. hi
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 ble som jeg kunne forutsett.. noen øl med gutta ble til full tur på byen. og da rangler de jo bare rundt. er ikke det at han tar seg noen øl og sosialiserer seg med gutta men at han blir så full,.. drittlei sånn.. det ødela det forrige forholdet og jeg har en far som er alkoholiker så min grense der er så liten og skjønner bare ikke hvorfor de skal bli så fulle. må jo være mye hyggeligere å huske turen ut.. mener at når man er 30 år bør man ha lært litt... men de er vel bare ikke sånn laget.. itillegg spurte han ikke.. synes fortsatt fokuset er feil og at når man har en 2mnd gammel baby hjemme er den slags bortkastet tull!! nå er jeg bare sur og gidder ikke si noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå