Gå til innhold

Noen andre som har opplevd traumatiske ting i svangerskapet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig ikke et komplisert sv skap på den måten, men for ei uke siden trodde jeg at mamma døde foran øynene på meg. Hun fikk kramper, og pustestans og ble hentet i full fart av ambulanse. Jeg er høygravid (37 uker) og dette skjedde hjemme hos meg. Det går bra med henne nå og hun har fått diagnosen epilepsi, og hadde et alvorlig anfall.

Jeg ble selvsagt utrulig redd og bare hylte og gråt til hun våknet igjen. Jeg tenkte også hele tiden på babyen i magen. Var redd for at fødselen skulle starte, men ingen tegn til dette enda. Er det andre som har opplevd lignende? Ringte til føden og sa at jeg hadde hatt en skikkelig sjokk opplevelse, men de mener det ikke har noe å si for babyen. Godt er det :) Babyen er veldig aktiv, så alt er normalt sånn sett.

Men det lurer likevel i bakhodet, kan ha noe effekt på babyen eller at fødselsen starter tidligere. Er enda skjelven, selv etter ei uke.

Hadde vært fint å høre om andre som har opplevd skumle ting under sv skapet. Bare for å høre deres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd helt noe lignende som gravid, men ville bare si at jeg forstår godt at du fikk et voldsomt sjokk. Jeg opplevde at lillebroren min fikk sitt første uventete epilepsianfall for en del år tilbake og den episoden kommer alltid til å sitte godt spikra..

Fryktelig skremmende. Og ja - man tror vedkommende er i ferd med å dø.

Tror heller ikke at babyen din har tatt skade, uten at jeg er noe ekspert. Hadde du gått i fødsel så hadde det nok også gått bra sånn fysisk sett. Men selvsagt hadde det ikke vært noen god måte for deg å gå i fødsel på! Håper du får noen dager til å roe deg på før den starter. Lykke til! :)

Skrevet

Ja, det er litt av en sjokk opplevelse. Det er enda ingen tegn til tidlig fødsel hos meg da. Unner ingen å se et slikt anfall uten å være forberedt på hva som skjer, men er jo glad jeg var der egentlig. Hvis ikke hadde ingen visst hva som egentlig skjedde med henne.

Håper det går bra med lillebroren din nå ;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Uff, det hørtes ikke noe bra ut. Sikkert veldig traumatisk kan jeg tenke meg.

Når jeg var ca 13 uker på veg tok en av mine beste venner livet sitt...det var en ganske traumatisk opplevelse siden vi var ute fra klokka 00:00 til 06:30 å lette etter han før vi hørte om at han var funnet død på radioen....

Jeg har taklet det ganske greit, med unntak av noen slitsomme uker i starten. Håper det ikke har satt spor på lille vennen i magen!

33+4 i dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...