Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i uke 27 nå, har fått en del mage, men fortsatt føler jeg at magen er veldig liten i forhold til at jeg faktisk snart er 7 mnd på vei. Jeg ser andre som har fått så innmarri stor mage, så føler jeg min har stoppet opp. At det ikke vokser så mye nå.. Også synes jeg magen er flat midt på magen på en måte (litt vanskelig å forklare men) Har lest i bøker å sånn at de ukene jeg er i akkurat nå er en veldig vokse periode pga at hun skal legge på seg masse nå. Jeg begynner å tenke på og blir litt bekymra for at hun kanskje har slutta å vokse. (for jeg bekymrer meg så masse) Noen andre som opplever det samme?? Blir kjempe glad for svar!! :) Jeg håper virkelig magen begynner å vokse skikkelig snart... Er jo så stolt over jenta mi, men er det noe grunn til å få sjekka det opp? Skal ikke til jordmor før i august, alle har jo ferie nå..

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg hadde en helt enorm vokseperiode mellom uke 20 og uke 22, og fikk en fin liten kulemage. Det stoppa opp da. Er nå i uke 26, og syns ikke jeg har vokst noe de siste fire ukene. Livmoren har ikke strukket seg høyere opp heller, syns jeg. Magen min er også sånn "firkantet"/flat midt på, og jeg er litt bekymret, som deg. Jeg skal til jordmor på tirsdag, så jeg håper sf-målet er som det skal være, og at alt er fint inni der.

Men så lenge vi kjenner liv er vel alt greit??

Skrevet

Er dette din første?? Jeg er på vei med nr 2 og er 23+5 i dag. Magen min føler jeg at er altfor stor i fht hvor langt jeg er på vei. Mange har spurt om det bare er en inni der o.l! Ekke så koselig,men skjønner deg også-at det ikke er så ålreit den andre veien heller. Men det kan jo hende at magen din "skyter" ut om litt?! Med forrige mann skjedde det meg 2 ganger. 1.gang når jeg var ca 5mndr på vei. og 2.gang når jeg var ca 7 mndr på vei. Da trodde folk at jeg skulle føde rett rundt hjørnet! Ikke så morsom kommentar! :P

Men er du virkelig bekymret ville jeg ha kontaktet en lege eller jordmor. Er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! + at jeg har lest her inne at det er ikke bra at vi kommende mammaer bekymrer oss for mye. Vi skal kose oss-ikke bekymre oss! :) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...