konemor med gutt+spire:) Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 jeg og samboeren min gifter oss neste lørdag og jeg skal synge i bryllupet, men er usikker på hvilken sang. kan noen komme med tips til meg om fine sanger sunget av damer som egner seg i bryllup?
blåbæret Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Ikke sunget av en dame, men er en svensk vakker sang: opna din dørr
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Det vackraste jeg vet Min første Kjærlighet slo meg når jeg leste overskriften...
Monajenten Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Jeg sang Oppna din dörr av Tommy Nilsson i bryllupet til en dibber i fjor:-) Den er helt nydelig, og passer perfekt til bryllup!
Monajenten Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Organisten spilte forresten piano, mens jeg sang. Ble veldig bra.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 From this moment (Shania Twain)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 "Songbird" av Eva Cassidy; nyydelig liten sak=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. juli 2009 #8 Skrevet 16. juli 2009 ...også hadde vi i tillegg "Sommernatt ved fjorden"...den er også vakker synes jeg (sunget riktig vel og merke;)
cherry coke Skrevet 16. juli 2009 #9 Skrevet 16. juli 2009 Synes She av Elvis Costello er så vakker!=) Om jeg skal gifte meg noen gang SKAL han synge den til meg;-) Kanskje bytte ut She med He ? She May be the face I can't forget The trace of pleasure or regret May be my treasure or the price I have to pay She May be the song that summer sings May be the chill that autumn brings May be a hundred different things Within the measure of a day She May be the beauty or the beast May be the famine or the feast May turn each day into a heaven or a hell She may be the mirror of my dreams The smile reflected in a stream She may not be what she may seem Inside her shell She Who always seems so happy in a crowd Whose eyes can be so private and so proud No one's allowed to see them when they cry She May be the love that cannot hope to last May come to me from shadows of the past That I'll remember till the day I die She May be the reason I survive The why and wherefore I'm alive The one I'll care for through the rough in ready years Me I'll take her laughter and her tears And make them all my souvenirs For where she goes I've got to be The meaning of my life is She She, oh she
bobbo72 Skrevet 16. juli 2009 #13 Skrevet 16. juli 2009 Jeg sang til min mann i vårt bryllup, og valgte da en sang av Lars Bremnes; "Å kunne æ skrive". La inn "snakkedeler" mellom versene der jeg fortalt om hvordan vi hadde møttes, hva han får meg til å føle, og hvordan jeg håpte at fremtiden vår skulle bli. Ikke for langt mellom hvert vers. Hadde med meg søskenbarnet mitt på akustisk gitar, som spilte også mens jeg snakket. Han kom inn på versene igjen på øyesignal fra meg. Fikk veldig god respons fra mannen min og gjestene på måten jeg gjorde det på, da det ble veldig personlig. Mange venninner som felte en tåre underveis i sangen, så jeg måtte fokusere på mannen min for ikke å briste i gråt underveis også :-) Sangen går slik; Å kunn æ skrive på himmeln så skreiv æ ditt navn. Og hvis mitt liv va ei skute sku du ha vært mi havn. Å kunn æ hente ned skyan og re dæ ei seng og dette fjellet va et flygel, så spelte æ Chopin. Men æ mått ha øvd på forhånd - ville du forstå? Musikken begynn førr alvor snart, - æ snur mæ førr å se om du skal gå. Å va æ mektig som stormen som herske og rår, Æ skulle ikkje røre huset ditt, kun lyske lett ditt hår. Og om du skulle bli redd mæ fordi det blei kaldt Så skull æ blåst den akkorden som kunne forklare alt Men æ mått ha øvd på forhånd - ville du forstå? Musikken begynn førr alvor snart, - æ snur mæ førr å se om du skal gå. Å kunn æ skrive på himmeln så skreiv æ ditt navn. Og hvis mitt liv va ei skute sku du ha vært mi havn. Å kunn æ hente ned skyan og re dæ ei seng og dette fjellet va et flygel, så spelte æ Chopin. Men æ må øve litt på forhånd - håpa du forstår Musikken begynn førr alvor nu Æ veit den vil forstumme hvis du går. Som du kanskje forstår er jeg nordnorsk, men den går greit an å synge på bokmål også :-) I tillegg hadde vi "Sommernatt ved fjorden" i kirka, men denne er for avansert til at jeg turte å synge den selv i bryllupet. Lykke til med den store dagen. Kos deg og slapp av, er det noe som ikke går som planlagt er det kun du som vet det :-)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 16. juli 2009 #15 Skrevet 16. juli 2009 Jeg ville IKKE SUNGET "Sommernatt ved fjorden".... melodien er helt nydelig, og sangen forsåvidt fin... men om man leser teksten der, så passer ikke selve teksten så godt inn i bryllupssettingen... he he... men den kan jo f.eks spilles på fløyte... for da er det ikke så mange som tenker over hva teksten egentlig er...
ana baroma Skrevet 17. juli 2009 #17 Skrevet 17. juli 2009 Jeg skal synge i kirka selv, og det blir "vi vandrar saman". Måtte velge en sang der jeg ikke griner allerede ved øvingen, hehe.
Gjest amandine Skrevet 17. juli 2009 #19 Skrevet 17. juli 2009 Så skimrande var aldrig havet - Evert Taube
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. juli 2009 #21 Skrevet 17. juli 2009 Ett liv med dig (som ovenfor), Jeg elsker deg (Grieg) eller Sommernatt ved Fjorden. Har sunget alle i bryllup. Sommernatt ved fjorden handler om Oda Krogh og Hans Jæger som hadde et forhold mens Oda var gift med Christian Krogh. Om utroskap, rett og slett, men også kjærlighet mellom to mennesker ("han elsker alt det hun er, men han skjønner at han er for nær. Han kysser hennes hår, solen kommer og han går..."). Melodien er så vakker at bruden jeg sang for valgte å se gjennom fingrene med det. Men den er ikke lett å synge!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. juli 2009 #22 Skrevet 17. juli 2009 Ja, jeg vet- det er vel en av de verre sangene å få til "perfekt" rent sangteknisk (også så mange vers da gitt hehe). Synes den ofte blir sunget altfor "strengt" og teatralsk/ opera-aktig- men hun som sang den i bryllupet vårt sang den mye bløtere og mer naturlig på en måte (ikke så tilgjort). Selv om det er en historie om utroskap, er det vel først og fremst en historie om kjærlighet- umulig som sådan. Synes den er så vakker, det er en slik nydelig stemning i hele sangen, i tillegg til at bryllupet vårt faktisk ble holdt ved fjorden en sommerdag- så da måtte det jo bare bli den;)
Sjokoladebanan Skrevet 17. juli 2009 #23 Skrevet 17. juli 2009 Mannen min og jeg sang amazed av lonestar i brylluppet vårt.. selv om jeg strengt tatt ikke kan synge, og jeg ikke kan skryte på meg at det var det beste noen kunne ha hørt, så ble det en veldig personlig og fint likevel. sangen er hvertfall veldig vakker syns jeg.
playground princess Skrevet 17. juli 2009 #24 Skrevet 17. juli 2009 Ung og forelska, famlande, forvirra Håbelaust betatt av deg Du va' så fine, eg va' ei kløne Men du var visst interessert i meg Me kom i sammen titt og ofta Me hadde alt me trengte då Me va' så nære, me smelta sammen Og me hørte bryllupsklokker slå Du og eg. Du og eg. Du og eg. Du og eg. Du og eg. Du og eg. Så kom hverdagsslit, eksamenspress, Skitne koppar og sure tær Kor var det blitt av lykkelandet Me leita både her og der Me sloss og elska vilt og heftig Kjefta, krangla, grein og lo Og snart forsto me me var'kje ein Me var i det minste to, det var Du og eg........ . Du var du, og eg var eg Og en unge blei nå jammen seg Det va' et slit du store tid, Då krevdes både du og eg Me lærte sakte, me lære enda Ka kjærlighet og ka livet e' Og me har lovt kverandre Me ska gjør ka me kan for å få det te Du og eg........ .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå