Gå til innhold

Sykkeltur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en rimelig sykkelvogn slik at jeg kan ta med mini på sykkeltur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du NY vogn, har JULA en ypperlig sykkelvogn til 1300 kr. Den tåler last opp til 35-40 kg. Du finner JULA-butikker i Lørenskog, Moss, Kristiansand, Haugesund, Ålesund og Trondheim. Ikke sikkert de har vogna inne, men de kan alltids bestille inn på kort varsel. Du kan også bestille via postordre, tlf 67 90 01 33, men da får du jo minst 500 kr i frakt! Siden slikt ikke kan sendes pr post er man nesten avhengig av en lokal butikk!

Tenker du BRUKT vogn finner du dem sjelden annonsert!

Fant disse eksemplene på finn akkurat nå:

Trøndelag kr 1000 (finn-kode 17828945)

Agder kr 2000 (finn-kode 18168597)

Vestfold kr 800 (finn-kode 18048872)

Gå inn på finn.no og søk opp kodene om noen virker interessante.

Skrevet

Tenkte ny. Så takk for tipset ang. de på Finn men de er vel ikke helt aktuell :) Den på Biltema var jo veldig interessant! Grei pris oxo! Noen erfaringer med denne? Synes uansett det er for mye å bruke 3-4000 kroner på en sånn ting, så må bli i prisklassen 1000-1500 ca.

HI

Skrevet

Har den. Den er helt kurant, lettere enn mange andre billigvogner. Eneste grunn til ikke å velge den er om du har behov for å kunne bruke tralla også som trillevoogn (den har ikke håndtak). Da er i så fall Croozer noe å vurdere, bruker å komme på salg på Coop Obs med jevne mellomrom - da i sjangeren 15-1700.

Skrevet

Biltemahengeren er svak og spinkel, men gjør nok bruket (i alle fall for en tid) ved litt forsiktig bruk. Har også en del tvil mht hjulkvalitet og rustbeskyttelse, men det er vanskelig å vurdere uten å ha eid den selv. Og som nevnt i annet innlegg mangler den håndtak. Det vil du i praktisk bruk fort finne ut at du savner!

Vi vurderte Biltemahengeren, men valgte selv som linken nedenunder (1700 kr, du får den fraktfritt levert ved kjøp denne uken, ellers er frakt stort sett 290 kr). Kvaliteten på denne er langt bedre enn på Biltemahengerene, slik vi vurderte det. Og denne har håndtak. At den har sikkerhetsbelter er heller ikke akkurat noe minus,etter vår vurdering!

Link: http://www.bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=7974

Skrevet

Jøss, får man faktisk kjøpt sykkelhengere uten sikkerhetsbelter noe sted?

Skrevet

Er det ikke minus at den ikke har sikkerhetsbelter??? SKITT, dere må være blåst.

Skrevet

Eg har berre eit spørsmål. Bruker barna dykk hjelm inni sykkelvogna? Då vi var på sykkeltur i lofoten måtte eg ha ho på sykkelen i sete fordi hjelmen ble ubehagelig å ha på i vogna, og eg turte ikkje å ha ho uten hjelm i den heller. Det står jo i vogna at barn skal ha hjelm, men eg ser jo mange som ikkje har det.

Skrevet

Jupp, hjelmen er alltid på. Har en såpass høy og bred vogn at hjelmen ikke skaller i tak eller vegger. Hun har ikke sagt noe på at det er ekkelt når hun ligger heller, så jeg lever i troa på at den ikke er ubehagelig:)

Så fint det høres ut å sykle i Lofoten. Hvordan var det?

Skrevet

Ligger i sykkelvogna?

Her blir hjelmen (som er lang bak) stående fast i veggen på ryggen, noko som gjer ei kløft på 6-7cm mellom vegg og hovud.

Det var kjempearti å sykle i lofoten, kan gjerne gje deg link til blogginnlegget eg skreiv om det om du sender ein PM. (siden at alle disser blogger her, så har eg ikkje lyst å legge ut bloggadressen akkurat no, sjøl om eg faktisk har lagt den ut her før).

:)

Skrevet

Kan legge sete ned til hvile eller liggestiling, alt etter hva hun vil.

Hadde vært fint å lese om turen, så om du orker så kan du sende en PM:) Legger du ut her, så takker du vel ja til egen dødsdom, for da er det fritt frem å henge deg ut;)

Skrevet

Ååååhh, eg hadde berre lånt ei sykkelvogn, og det kunne vi ikkje på den (trur eg). Men den var veldig grei å ha all bagasjen i! Også gav det meg litt meire tryggleik når eg skulle opp alle bakkane. Så for meg gjorde det ingenting å ha ho på sykkelen.

Sender deg PM:)

Skrevet

23:45!

Om du mente mitt innlegg skrevet 23:35: Gadd du lese hva jeg SKREV? Eller svarer du på hva du tror jeg skrev? I så fall: Hvem er det som er blåst?

Skrevet

Men de dere har, er de såpass god i str. innvendig at hjelmen ikke tar ani tak eller vegger? Hvordan er det med tyngden på vognen? Er det vanskelig å dra dem etter sykkelen (Er ikke i kjempegod form :P)

HI

Skrevet

Jeg (23:35 i går) får svare for vår egen henger, fra bikeshop.

1) At hjelmen tar borti side/vegg har vi ikke opplevd (og vi hadde sikkert fått høre det om barnet satt "vondt", for det kan bli litt lengde på turene!) Marginene er ganske gode, om vi bygger på "utgangsstilling" når barnet er plassert i hengeren.

2) Har ikke vekta på hengeren, men opplever den ikke som tung. Skal vi tippe 12-13 kg? Men det blir altså temmelig "tenk på et tall"?

4) Vanskelig å dra er hengeren IKKE, den ruller så lett og fint så! Og jeg er heller ikke i videre god form. Men sykling her betyr heller ikke "konkurranseritt", på sykkel tar vi så mye tid vi har behov for, vi tenker aldri "km/t"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...