Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Gutten vår på 16 måneder har fått 100 % barnehageplass fra august. Siden jeg går nettstudier og ikke er ferdig der før jul har vi muligheten å ha han hjemme 1/2 år til før han begynner. Planen var å ha han der 50 %, men vi får bare 100 % plass foreløpig og da er han nødt å være der hver dag fordi jeg må ut i jobb for å tjene opp kontantstøtte + barnehage. På en side føler jeg meg virkelig heldig som har muligheten å være hjemme med han til han er 2 år, på en annen side føler jeg litt dårlig samvittighet for å ikke la han gå i barnehage sammen med alle andre barna. :-( Noen som har vært hjemme med barna til de er 2-3 år? Hva gjorde dere om dagene? Ble de like sosialisert som barnehagebarna? ;o)
Gjest Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Gikk hjemme med begge til de var 20 mnd. Med eldste var det fint fordi han var en forsiktig og kosete gutt. Lillebroren, derimot, kunne begynt noen måneder før. Han ville jo ikke være med hjem når vi leverte broren - he he.
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2009 Hvordan gikk det da? Hva gjorde dere om dagene? :-) Føler alle rundt oss forteller hvor lite sosialisert han vil bli.
Gjest Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Vi gikk i åpen barnehage 2 - 3 dager i uken. Ellers hadde jeg gått på veggene ;-) Gutten tar nok absolutt ingen skade (verre med mor - he he) Med minste så hadde han jo broren som er 2 år eldre å leke med etter at vi hentet han tidlig i barnehagen.
Gjest Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Gutten min på 18 mnd begynner også i barnehage i august. Jeg tror han kommer til å stortrives og ha veldig godt av å begynne. Tror det kommer veldig an på hvordan gutten din er da. Min er tidlig ute med alt, er aktiv, har stort ordforråd og er veldig utforskende. Tror han kommer til å ha godt av å få brynt seg litt på andre barn, og forstå at ikke verden spinner rundt ham og hans behov hele tiden. Tror også det kommer an på hvordan du er som mor, om du er flink til å aktivisere ham, f.eks ta ham med i åpen barnehage eller på lekeplassen sånn at han får sosialisert seg på andre måter. I barnehagen er det jo litt mer strenge rutiner og regler som oftest, i tillegg til at det er mer tilrettelagt for barna. Her hjemme føler jeg at det ofte blir mye "nei", er liksom litt bedre om de klatrer i klatrestativet enn i bokhylla. Lykke til med valget.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 Jeg hadde en lignende tråd her for et par dager siden, kan godt dytte litt på den så får du se der=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå