Gå til innhold

Gå til legen med influensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært til legen med influensa i det siste? Tar de da automatisk sjekk for svineinfluensa? Samboeren min har fått skikkelig influensa nå, og tror ikke han har vært så dårlig før.. Jeg blir selvsagt bekymret. Har lest at flere i Oslo i 20årene har fått svineinfluensa, også smitta seg i mellom i Norge..

Vanligvis pleier man ikke å ta kontakt med lege pga influensa? Han har feber over 40, og bare det er vel nok til å kontakte lege?

Synes uansett det er rart at jeg og sønnen vår ikke er smitta. Han er bare 2 år og jeg er gravid.. skulle tro vi hadde dårligere imunforsvar da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen deres i morgen (evt legevakten i kveld) og hør hva de anbefaler.

Det er ikke veldig vanlig å få influensa i juli, så de vil antagelig sjekke ham for svineinfluensa.

Du og ungen kan jo godt være smittet, uten at det har brutt ut ennå.

Skrevet

I disse tider er det jo ganske viktig å få sjekket opp influensasymptomer, så jeg ville ha dratt inn for en sjekk. Dersom han skulle ha svineinfluensa, vil det jo være viktig å ikke disponere andre for sykdommen for å unngå videre smitte, så da er det jo greit å få bekreftet/avkreftet om det er svineinfluensa.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

I min kommune har befolkningen fått beskjed om å ringe legevakta hvis de får influensasymptomer. Da vil legen/helsepersonell komme på hjemmebesøk til den med symptomer i stedenfor at den syke drar med seg smitte til legevakta.

God bedring til samboeren din.

Skrevet

jeg ville ringt lege eller legevakt, da de anbefaler å holde seg hjemme pga smittefare..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...