Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Et familiemedlem kom til meg og sa at dersom barnet mitt ble dårlig\syk i barnehagen måtte barnehage ikke finne på å ringe meg engang, de skulle ringe henne pga hun bodde nærmere barnehagen enn meg. Så kunne barnehagen heller gi beskjed til meg etter at hun hadde hentet barnet mitt. Samme person har sagt at hun kjenner barnet bedre enn pappen til barnet vårt. Blir litt skremt jeg...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Bare overse henne, og gi beskjed til barnehagen at hun får ikke hente barnet der.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Er sikkert psykisk syk.. :-P Ville gitt beskjed til de på avdelingen om hva hun har sagt.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 nei det virker for dumt!! det spørs jo på hvor syk barnet ditt er og hvor langt unna du bor. men uansett er det bare du som kan bestemme det! jeg har selv jobbet i barnehage noen år, og når et barn blir syk så tar vi først tempraturen og ringer mor/far. mor eller far kan da si at et annet familiemedlem henter barnet..
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Barnet vårt har ikke begynt i barnehagen enda engang...starter om noen uker. Burde jeg gi beskjed til avdelingen alså? De ringer vel ikke henne før meg uansett. HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 anonym 19.02. Jeg er på jobb 25 minutter fra barnehagen, mens pappen er bare 15 minutter derfra.. Men for dette familiemedlemmet eksisterer ikke pappaen da. Som sagt så mente hun jo at hun kjente barnet bedre enn pappaen.
Lilleleen Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 I bhg der jeg jobber så ringer vi alltid en av foreldrene, så er det opp til dem hvem som henter barnet.Vi har faktisk ikke lov til å gi fra oss barnet til noen andre enn foreldrene hvis ikke det er avtalt.Så hvis noen andre kommer for å hente uten at det er avtalt så må vi ringe en av foreldrene først for å få det bekreftet at det er greit ) Så om du vil gi beskjed til avd. så er det helt opp til deg:o)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. juli 2009 #8 Skrevet 16. juli 2009 Jeg ville gitt beskjed til barnehagen ja, i tilfelle hun finner på å troppe opp der og fortelle røverhistorier. Siden de ikke kjenner dere enda, er det vanskelig for dem å vite om hun skulle snakke sant eller ikke, så du risikerer at de slipper ungen avgårde med henne hvis de ikke er klar over situasjonen.
Lilleleen Skrevet 16. juli 2009 #9 Skrevet 16. juli 2009 tror ingen bhg har lov til å sende barnet med noen andre enn foreldrene, med mindre foreldrene har avtalt det med bhg. Slik er det ihvertfall i de bhg jeg har jobbet i her i Vestfold.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #10 Skrevet 16. juli 2009 nei, ingen bhg har lov til å gjøre det. hun kan si hva hun vil, barnehagen gir ikke bort barna til andre enn foreldrene uten samtykke. alle som jobber i barnehagen er veldig klar på det. der jeg jobber gjør vi det sånn at hvis vi ser en fremmed på barnehagens område går vi bort og pressanterer oss. selv om det kan være en forelder til at barn på en annen avdeling. men vi er meget forsiktige på personer vi ikke har sett før. nå er bhg jeg jobber på så å si midt i byen og da. men alle barnehager har strenge regler og lover og følge, og hvis noen har brutt de så er det veldig alvorlig!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #11 Skrevet 16. juli 2009 Du må fylle ut et skjema i barneh hvor du bla skriver ned "andre kontaktpersoner" Dersom det står noen der så kan vi (jobber i bh) ringe denne personen om vi ikke får tak i foreldrene. Ut over det skal vi ha beskjed dersom noen andre enn foreldrene henter...- og om det er noen som IKKE skal hente barnet. (Vi sender barnet med besteforeldre/ andre foreldre dersom det er vanlig at de henter noen ganger i uken, da spør vi ikke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå