Gå til innhold

MENN: hvorfor er det så ofte slik???

Anbefalte innlegg

Skrevet

At når dama vil ha barn, så vil ikke mannen??? Og når dama har venta i lang tid, så vet mannen fremdeles ikke om han er lyst - er det fordi han er redd for å bli far/få flere barn eller er det fordi han ikke vil ha barn med akkurat den dama???

Hilsen

Frustrert Frue

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi han ikke vil ha barn. Han vil det fortsatt ikke fordi om det har gått laaang tid, men han vet at dersom han svarer ærlig så setter han forholdet i fare. Derfor sier vi først nei, deretter vet ikke.

En annen ting som spiller inn er at verpesjuke kjærringer ikke akkurat er lette å forholde seg til. Det er ikke den logiske delen av hodet de bruker.

Dette får oss nok ofte til å tenke: "Dette er jeg usikker på om jeg vil satse på".

På toppen av det hele så er fars rettigheter i forhold til egne barn latterlig dårlige, så dersom en mann er usikker på stabiliteten i forholdet, så er det siste man ønsker å komplisere det med barn.

Skrevet

Takk for svar...

I en slik situasjon taper man virkelig begge to!

Men helt ærlig - jeg synes at dere menn heller må legge alle kortene på bordet helt fra begynnelsen og si det som det er, at dere ikke vil ha barn! For et "vet ikke" eller "kanskje" kan føre til falske forhåpninger om at nei betyr "nei nå, men muligheten vil kanskje åpne seg senere, så bare hold ut og vent, så vil det kanskje forandre seg".

Så jeg synes menn bør være tydelige hele tiden!

Og så er jeg helt enig i at verpesjuke damer er gale og ikke tenker med den logiske delen av hodet... Det er fordi ønsket om barn er så utrolig sterkt av vi ikke alltid tenker helt klart... Og jeg er enig i at det er en dårlig idè med et barn i et ustabilt forhold...

Så min kunklusjon må være at hvis det er slik situasjonen er, så er det like greit å bryte forholdet.

Skrevet

Takk for svar...

I en slik situasjon taper man virkelig begge to!

Men helt ærlig - jeg synes at dere menn heller må legge alle kortene på bordet helt fra begynnelsen og si det som det er, at dere ikke vil ha barn! For et "vet ikke" eller "kanskje" kan føre til falske forhåpninger om at nei betyr "nei nå, men muligheten vil kanskje åpne seg senere, så bare hold ut og vent, så vil det kanskje forandre seg".

Så jeg synes menn bør være tydelige hele tiden!

Og så er jeg helt enig i at verpesjuke damer er gale og ikke tenker med den logiske delen av hodet... Det er fordi ønsket om barn er så utrolig sterkt av vi ikke alltid tenker helt klart... Og jeg er enig i at det er en dårlig idè med et barn i et ustabilt forhold...

Så min kunklusjon må være at hvis det er slik situasjonen er, så er det like greit å bryte forholdet.

Skrevet

Jeg var helt klar på dette da jeg møtte min samboer. Hun valgte likevel å være sammen med meg selv om hun visste at hun ville ha barn. I dag har jeg to skjønne unger som jeg ikke ville byttet mot noe i hele verden.

Men jeg ville ikke ha gjort det igjen.

Så du synes menn bør være tydlige hele tiden? Jeg tror kanskje du skal ordne opp med ditt eget kjønn først..

Dersom du synes ditt ønske om å få barn er viktigere enn samboeren din så er det selvfølgelig riktig å bryte forholdet. Men det kan jo hende samboeren din virkelig mener at han "kanskje vil ha barn", og at du er en gal verpesjuk dame som får han til å tvile..

Hva du bør gjøre kommer egentlig ann på hvor gammel du er. Er du nær midten av tredve tallet så begynner det å haste og du må vurdere fort. Er du på midten av tjue tallet så er det jo ikke noe hastverk. Bare ditt ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...