Gå til innhold

sikkert litt tabu-tema, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere som ammer/har ammet noen gang opphisset under ammingen? Ikke pga barnet, men fordi det faktisk er noen som fikler med brystvortene deres?

Er gravid for første gang, og kom til å tenke på det... ble litt frika ut. Jeg mener, brystene er jo en erogen sone selv om man ammer. Er jo litt ekkelt i og med at det er et barn det er snakk om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ikke opplevd (ammet 3 barn). Settingen er så feil at det har ikke noe å si at de blir fiklet med, blir omtrent som å skulle bli opphisset av å bli undersøkt for åpning under en fødsel, noen plukker en jo "oppi der", men sex er liksom det siste en tenker på ;-)

Skrevet

Ammet X antall barn, og aldri tenkt en eneste seksuell tanke under amming. Ammet tilsammen i mange år.

Skrevet

Ok... det er bra. Er jo ikke sånn at jeg har lyst å bli opphissa! Det ligger vel en grense inni oss som forteller oss at det her er det ingenting seksuelt med. Ble litt betrygga nå, det er visst ikke nok å bekymre seg for om har nok melk eller får til den amminga, hehe...

hi

Skrevet

Du har ingenting å bekymre deg for. Ikke i det hele tatt.

Skrevet

Nei overhodet ikke. Hele ammeperioden har puppene bare vært mat for min del. Så nå når snuppa er 9 mnd og jeg har sluttet å amme, så er det deeeilig å endelig ha puppene 100 % for seg selv. Nå kan de gå over till å bli en erogen sone igjen.

Skrevet

Har heller ikke opplevd å bli opphisset av å amme. Sikkert fordi det er så naturlig å amme barnet sitt. Føles ikke noe seksuelt og blir en annen type "stimuli" synes jeg enn når mannen koser med dem...

Skrevet

Hei

Husker jeg gikk rundt og lurte på det samme når jeg gikk gravid med guttungen, men turte ikke å spørre.

Fikk ikke noe problemer med det, og har heller ikke hørt om noen andre som har hatt det. Dette går bra skal du se. Lykke til videre i svangerskapet, med fødselen og ammingen ;-)

Skrevet

Jeg leste i et blad en gang, husker det fortsatt, fordi jeg tenkte at fy, det der må være jævlig; ei mor som spør legen i bladet om det er normalt at hun reagerer med å bli seksuelt opphisset når hun ammet barnet sitt. Hun presiserte at hun ikke ble opphisset pga selve barnet, men av suttingen på brystvorten. Hun fikk som svar at det var helt normalt. Siden brystet er en erogen sone.

En annen nærliggende debatt det stod om her inne, er fødselsorgasme. At noen kvinner vil bruke orgasme som smertestillende under fødsel, og lurte på om ikke jm kunne lære seg dette.

For min del tviler jeg sterkt på at noen av delene vil skje. Hverken seksuell opphisselse ved amming eller orgasme under fødsel. Men det er jo kjekt å vite at det defineres som "normalt" av enkelte fagkretser.

Skrevet

Det kan skje..Skjedde ikke med meg,men det er visst ganske vanlig:)

Skrevet

Ja, det kan skje!

Jeg fikk orgasme hver eneste gang jeg ammet jeg. Var ikke til å unngå. Ammet ikke med andre folk til stede eller offentlig, nei!

Skrevet

Det er fysisk mulig ja, så nettopp et program på tv om dette, kvinner som får orgasme når de ammer. Men det er ikke spesielt vanlig.

Jeg får iallefall ikke det, og blir ikke opphisset på noen måte heller- det er liksom ikke det jeg tenker på mens jeg mater ungen.

Dessuten er det jo ikke spesielt opphissende med sprukne, såre brystvorter heller, som jeg ofte har:)

Skrevet

Jeg har veldig følsomme bryster til vanlig, men ble overhodet ikke opphisset av å amme.. brystene mine var også mindre følsomme enn vanlig under ammeperioden (ble som vanlig igjen etterpå da heldigvis). Det er liksom ikke noe seksuelt med amming i det hele tatt for meg, selv om brystene er erogene soner ellers...føles helt annerledes også enn når mannen tar på dem o.l:)

Skrevet

Jeg har ikke blitt det ihvertfall. Kjenner faktisk ingenting i brystvortene når jeg ammer.

Skrevet

Grunnen til at jeg ble litt bekymret er fordi jeg passet min nevø på 1 år for noen dager siden som holder på å bli avvent med pupp. Han våknet på natten og jeg fikk han ikke til å sove igjen så jeg tok han med meg i en seng som står på rommet hans. Han er veldig opptatt av å klipe, det er hans måte å kose på, kliper huden, som oftest på armen, men så begynte han å lete etter puppen min, og begynte å klipe på de-og da kjente jeg faktisk at jeg ble opphisset. Vet ikke, er vel kanskje ikke det samme, håper ikke det...!!!

Hi

Skrevet

Det er faktisk ganske vanlig, mange som faktisk får orgasme av å amme.

Personlig har jeg aldri opplev det.

Skrevet

ehh vel....

Jeg ble faktisk veldig opphissa når jeg amma :S

Ble drit-kåt... men ga seg med en gang ungen slutta å suge på puppen..

Skrevet

Det har jeg verken opplevd eller hørt om.

Skrevet

vet du, det er ikke så enkelt å styre denne kroppen. Noen ganger reagerer den slik den vil. Mange kvinner har opplevd at de har blitt seksuelt opphisset eller fått orgasme under voldtekt til og med.

Dersom du skulle oppleve dette må du nok bare godta det som en naturlig reaaksjon på stimuleringen. Det er jo ikke babyen du blir kåt på.

Skrevet

Jeg hadde veldig følsomme brystvorter før jeg ble gravid, men etter at barnet kom til verden så forsvant dette som dugg for solen. For det første var det sabla vondt den første tiden (ukene). Brystpreng, varme dunkende bryster som ble så såre at jeg blødde. Forferdelig vondt når babyen tok tak. Plaget med tette melkeganger, smerter som lignet som om noen hadde slått hardt. Deretter som om ikke det var nok, fikk jeg sopp på vortene, og det sved og brant hver gang barnet skulle spise. Det lekker melk, og babyen gulper konstant. Nå fire måneder etter fødselen er brystknoppene blitt helt følelsesløse. Synes det er ekkelt når samboeren tar på brystene... så for min del er det helt malplassert å tenke i seksuelle baner...

Skrevet

Mange av ofrene for incest og overgrep føler jo sterk skyld, nettopp fordi de syntes det var godt. Hørte om en mann som stod fram, han hadde blitt seksuelt misbrukt av en mann da han var tenåring. Overgriperen hadde sagt til ham: "Ser du, du liker det jo!" Fordi han fikk stå. Så nei, det er ikke lett å styre kroppen.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men jeg har av og til fått en rent kroppslig reaksjon på stimuleringen. Men hjernen følger jo ikke med, så da kaller jeg det ikke å bli opphisset. Men jeg skule tro det er ganske så normalt å få en eller annen reaksjon, er jo følsomme områder det der.

Når det er sagt, så har jeg i omtrent hele ammeperioden følt at puppene helt, har gått over fra å være en erogen sone, til KUN å være "matfat", hehe. Har føltes helt feil å skulle bruke dem til noe når jeg og samboeren har hatt sex. Så akkurat den biten gleder jeg meg til når jeg en dag slutter å amme...

Skrevet

Huff... Hadde jeg fått orgasme når jeg ammet, hadde jeg umiddelbart gått til innkjøp av flasker og MME.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...