Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi som er 3 mnd og 1 dag drikker veldig mye mme. I overkant av 1 liter i døgnet, men kunne godt tenkt seg mer.. . Bør jeg da begynne med grøt ?? Syns å huske at de ikke skulle ha mer enn en liter i døgnet..

Skulle gjerne spurt helsesøster, men hun er på ferie..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også hørt man ikke skal overstige en liter mme i døgnet. Vet ikke helt sikkert hva du bør gjøre men skriver noen ord om hva min hs har sagt.

Vi begynnte med grøt da snuppa var 3 mnd og en uke. Det gikk kjempefint! Brukte laaang tid på å komme opp i full posjon. Magen hennes taklet det veldig bra, og hun synes det er kjempegodt. Begynnte så tidlig i samråd med hs da det virket som snuppa ikke fikk nok næring. Har snakket litt med hs om nårtid jeg skal bytte ut flere måltider mm/ mme, og hun sier når babyen viser tegn til at hun er int i mer.

Så i ditt tilfelle ville jeg nok begynnt sånn smått med grøt tror jeg. Jenta di viser tegn til at hun trenger mer, og du har oversteget det hun bør få av mme(:

Skrevet

Skal ikke si jeg er helt sikker på dette, men mener å huske at jeg leste i spedbarnsboken som vi fikk på sykehuset at mengden morsmelkerstatning ikke skulle overstige 1,5liter i døgnet og at man skulle begynne å tenke på å gi grøt når mengden gikk over 1liter.

Finner ikke boka akkurat nå, men skal heller slå det opp når jeg finner den.

Vår lille gutt på rett over 1måned spiser allerede opp mot en liter mme i døgnet. Drikker vel kanskje nærmere 9dl tror jeg, så regner med at vi må begynne med grøt en god stund før han blir 6måneder

Skrevet

Hei

Ang mengde mme, så er det riktig at det ikke er anbefalt at de overstiger 1 liter i døgnet over tid, av og til går greit.

Hvilken mme bruker dere?

Ser på www.hipp.no at den nye Eco2 inneholder litt stivelse for å øke metthetsfølelsen. Kanskje dere kunne gått over til denne?

Står at den er fra 4 mnd, så du kan jo ringe hipp og forhøre deg. I følge www.flaskeposten.org skal i allefall Eco1 og Eco2 begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer.

http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=45

http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=152

Kunne ikke finne noe tlfnr på hipp sine sider, men det skal stå et nr til forbrukerkontakt på esken med mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...