Gå til innhold

åh... fy fasan altså.. unger som biter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

To ganger på to uker har noen bitt guttungen min skikkelig.. ;/ Senest i dag.. han har merke etter alle tenna til "bitern".. men heldigvis ikke perforert huden.. blir relativt ofte betennelse i menneskebitt..

Skulle neste ønske ungen min var en biter istedenfor å bli bitt hele tiden!! argh! Nei, skulle ikke det.. men får bare så vondt på hans vegne stakkar.

( vet det er sånn som skjer altså.. men er så typisk at det skjer med gutten min.. han er så uheldig.. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste var også en sånn unge som alltid var "offer" da han var yngre (2-3 år), mens lillebroren er mye tøffere og har selv dyttet andre barn litt i bhg :-S

Poenget er at det går over når de blir litt eldre. Eldstemann er fremdeles litt forsiktig av seg, men det har ikke vært noen sånne episoder etter at han ble 3 år.

Skrevet

Ja, det er kjipt, men slikt skjer! Barna er ikke onde fordi de biter og jeg tror faktisk det er værre og mer fortvilende å være mamma til en biter enn till en som blir bitt..

Men det går over etter hvert. Datteren min har selv fått noen smeller og har gitt noen smeller, surt, men det er nå en gang slik. Det gikk over etter kort tid.

Skrevet

Jeg har (hatt) begge deler, dvs både "offeret" og "biteren" (på ene barnet faktisk begge deler på samme barn, ble bitt en del som liten og ble biter selv når han ble større), og tro meg, det er tusen ganger værre når det er ditt eget barn som biter! Man blir å utrolig fortvilet og vil så gjerne gjøre noe, men er ikke alltid så lett å få bukt med problemet. Ikke at det er gøy å få hjem barn med bitemerker heller, men man har i det minste ikke skyldfølelse da og føler seg misslykket som forelder...

Skrevet

Mitt barn ble bitt for snart ett år siden. Hun har fortsatt stort arr (det gikk igjennom huden), kan vi ha håp om at arret forsvinner eller vil hun ha det for resten av livet? Det er på brystet i en høyde der det synes om hun har klær med utringing som voksen.

Skrevet

Kommer litt an på hvilken type arr det er.

Er det uthevet? Eller er det kun et merke? Et merke vil sikket forsvinne med tiden.

Skrevet

jada, er veldig klar over at det er sånn som skjer jeg altså.;) Og ser egentlig ikke så stort på det heller.. jeg var bare rolig å sa at det er sånn som skjer.. ( mamman til bitern var jo veldig lei seg.. fikk til og med en mld nå der hun beklaget atter en gang.... ) men det er jo faktisk sånn man må regne med. Det er bare det at det har vært så mye de siste uke.. ( slått inn fortenner, bitemerker osv osv..) så ble bare lei meg på hans vegne i stad.. vondt å se disse små få vondt. Men det gikk jo over på 30 sekunder for hans del;)

Skrevet

Ja, det er vedlig kjedelig når de små skader seg, og gutten din har tydelig fått en solid dose på kort tid..

Uff!

Men heldigvis så glemmer de fort de små, og det er ofte mammahjertet som verker mest...;-)

Skrevet

ja, det er verst for mammahjerte ;) 15 minutter før han ble beti så står han på kanten av trampolina og venter på at jeg skal løfte han ned.. så ser jeg han andre kommer å dytter til han i ryggen så gutten min faller ned.. han ble jo redd.. det er jo ett lite stykke ned også.. men heldigvis bare jord under.. også beti rett etterpå.. jaja.. de skal tidlig krøkas!

Skrevet

Det er uthevet, ser nesten ut som om det er sydd, men det er det ikke. Helt lyst i selve arret. Det var ganske dypt i utgangspunktet.

Skrevet

Gutten min har blitt bite to gonger av samma ungen, siste nå i vår, begge er 5år. Det har ikkje gått gjennom og han har overlevd uten problemer. Han er av typen som seier i frå og er eldst i "flokken" mens ungen som biter er yngst i " flokken" og har kjempa seg fram med eldre søsken. Bhg seier dei ser den forskjellen på kor i flokken ungen er hehe.

Jenta mi har bite ein gong. Da var ho i ein veldig frustrerans periode er ho prøva å gjera seg forsått men hadde problemer med det. Da kom frustrasjonen ut i sinne og ho beit ein anna unge i bhg. Bhg syns eg håndterte det kjempe bra, det er den einaste gongen ho har bite andre ungar. I samma periode prøva ho å bite meg, eg sa bestemt NEI og heller hindra ho i å bite, sa ikkje noko meire om at det ikkje er fint osv. Funka bra på ho, ta ho vekk frå situasjonen også var eg klar over at ho kom til å kaste seg fram og bite meg. Det var når ho var frustrert og sinna fordi ingen skjønna kva ho ville..........

Det er som regel ein grunn til at ungar biter, når dei blir større og forstår kva som skjer så må ein ta tak i det og snakke med barnet. Det er deiras måte å uttrykke seg på. Det å dytte er også ein måte, skjer det her hos meg med andre sine ungar så seier eg "her dyttar me ikkje kvarandre så det må me slutte med"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...