Gå til innhold

Da har lille Lotte kommet til verden!!!min fødehistorie (2.gangs)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en tøff og dramatisk fødsel med nr 1 for 1,5 år siden og gruet meg veldig til denne fødselen.jeg var så redd den skulle bli lik og hadde angst for alt mulig.Men slik gikk det altså til:

jeg har hatt murringer og stikkinger i flere dager og begynte å bli vant til at det liksom var noe ubehag hele tiden.

så tirsdagskvelden satt vi å så på TV og jeg kjente jeg fikk en litt vond sammentrekning.Jeg sa ingenting il sambo, for jeg regnet med at det ikke var annet enn masegreier.Men jeg husker jeg kikket på klokka.Så gikk det 10 min og det kom en til. Jeg synes ikke det var sånn dirkete vondt, men vondt nok til at jeg lukket øynene og klarte ikke følge med på tv`n. Men det varte bare noen sekunder føltes det ut som. Og sånn fortsatte det utover.jeg følte på meg at noe var i gang, men vi gikk og la oss. Jeg tok fortsatt tiden og det var ganske regelmessig. Så jeg betemte meg for at hvis det ikke ga seg etter 2 til, så skulle jeg vekke sambo og si at jeg tror noe skjer.(han er så vant til å høre meg klage over vondt her og der, så han registrerte ikke at jeg hadde vondt engang)

Men detta ga seg ikke.jeg gikk for å kle på meg.ordnet meg litt.pakket bagen.hele tiden vel tenkende om at det er ikke sikkert det er noe på gang, det kunne være maserier.for det var helt greie tak liksom. Så vekket jeg gubben og ba han ta med mobilen på badet og ta tiden på rien.jeg trodde den varte i 20 sek, men det viste seg at de varte i 1 min og det var 4 min mellom. Jeg dusjet litt og var helt rolig. så ringte jeg mamma for å komme å sitte barnevakt for vesla vår. Så ringte jeg føden.De bad meg komme på kontroll.

Vi satte oss i bilen og jeg var helt rolig og tenkte at vi ble nok sendt hjem igjen.

Da vi kom inn hadde jeg 6 cm åpning. Jeg trodde ikke det var sant..

det var kun meg som fødte den natta og det var en helt rolig stemning på avdelingen.

jeg gikk rundt og rundt sengen under riene og det hjalp på smertene.

jordmor tok vannet en time senere og da var det 8 cm. Så økte riene på, jeg fikk hetta av hvor vondt det var og gikk rundt og rundt denne sengen(he he..ser det for meg)krokbøyd og jamrende var jeg i min egen verden.

Jeg sa farvel til min mamm og bad han ta vare på jenta vår hjemme, for jeg trodde at min siste time var kommet. det var litt intenst der på slutten, men jeg gikk fortsatt rundt på gulvet.

så kjente jeg trukketrang.da kommanderte jordmor meg opp i sengen, jeg trodde hun var gal som skulle ha meg til å KLATRE opp i sengen. men jeg kom meg opp og rundt på ryggen. Hun bad meg om å holde bena mine selv og presse de opp, men det synes jeg var helt galskap, jeg hadde da nok med å trykke om jeg ikke skulle holde de feite låra mine selv også!!!!ha ha..men hun var streng og presset meg til å ta tak. herregud, da gikk det ikke mange minuttene før hodet var født og på neste ri så kjente jeg kroppen skli ut.

Jeg var helt i sjokk og i min egen verden...kunne ikke fatte at jeg hadde klart det!!!På 1 time og 45 min fra vi kom på sykehuset!!

Det var to fillesting som måtte sys.

Nå er vi hjemme allerede og jeg er såå lykkelig!!!

Termin er 25 juli, så hun kom 10 dager før tiden!

Lykke til alle dere som venter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!!

Og tusen takk for en historie som gir håp for oss andre som også gruer for andre fødsel, etter en tøff første fødsel!

Kos dere masse! :)

Skrevet

Å, så herlig da! :-) Gratulerer så masse med den lille! Høres ut som en drømmefødsel som en gjerne tar igjen :-)

Skrevet

Gratulerer med flott fødsel!

Jeg har selv 2 1/2 mnd igjen til termin.

Kos dere masse:-)

Skrevet

ååå...du sniker i køen!! :-) Gratulerer så masse med lille jenta!! Kos dere masse i sommer :-)

Skrevet

Kjempe fin fødselshistorie, håper jeg får en lik fødsel denne gangen, for gikk alt for lenge i fødsel sist;)) lykke til videre;)

Skrevet

Gratulerer, så flott!

Gjorde du noe for å føde før termin? Når fødte du forgje jenta?

Skrevet

Ja, det var virkelig en drømmefødsel, helt utrolig at to fødsler kan være såå ulike. Sist hadde jeg brukket benet så hadde gips, epidural fikk jeg pga holdt ikke ut, navlesnora rundt halssen, stjernekikker, klippet helt opp og vakum.en baby med 30 i puls og masse leger og styr. Et mareritt..

Denne gangen helt naturlig og bare helt etter boka...også såå fort som det gikk.

jeg gjorde ingenting for å få igang fødselen,jeg orket ikke sex, ikke te eller noe annet..

eneste som var var at jeg gikk masse turer og holdt meg i "gang".

på tirsdag gikk vi i skogen og jeg ble ganske sliten..

Den første lille jenta mi kom til verden i februar i fjor.Så det er 1 år og 5 mnd siden sist fødsel.

jeg kan ikke tro at jeg sitter å skriver dette her, jeg som var deprimert og har hatt så mye tanker fra sist gang.

jeg unner dere alle en like god opplevelse!

Skrevet

For en herlig historie! Gratulerer så mye med jenta deres! :)

Skrevet

Gratulerer, og takk for en historie med håp til andre 2.gangs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...