Gå til innhold

Andre som fullstendig blaffen i svineinfluensa da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner i grunnen med det da ;-) Finnes overhode ikke bekymret. Ikke i det hele tatt. Dette er blåst så til de grader opp av madia at jeg faktisk er sint på dem, skremme vannet av folk for noe som er mindre farlig enn å kjøre bilen til nærbutikken omtrent. Blir faktisk trist av å lese at så mange tydelig er så redde, burde jo ikke være slik. Det finnes medisiner og dødsfall er svært, svært sjelden. Risikoen for å dø av dette er vesentlig mye mindre enn mange ting man de fleste gjør hver eneste dag ...

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Ja. Er utrolig lite bekymret for denne. Det dør flere hver vinter - gamle og syke med nedsatt immunforsvar - av vanlgi influensa. Vi som er unge er visstnok mer utsatt for denne influensaen og vi overlever jo. Det er verre med de gamle og syke. Vi får tross alt hjelp.

En annen ting er at jeg har influensasymptomer hver gang før jeg får en halsbetennelse, en forkjølelse etc. og da holder jeg meg hjemme til jeg blir symptomfri.

Psykologen min kom fra NY for en stund tilbake og hadde influensasymptomer. De tok ingen prøver av henne men ba henne sykemelde seg og være hjemme til det "Gikk over" - hvis det er behandlingen så klarer jeg meg selv. Den skal jo være mildere enn vanlig influensa og gudene vet at jeg har overlevd det og..

Mer redd for å kjøre golfen min ;)

Skrevet

Én døde her i Spania for to uker siden, og det er vel 1.500 syke eller noe. Hun som døde ble totalt oversett av helsepersonell i flere uker, og jeg velger å tro at rasisme lå bak. Hun var 28 uker på vei med en gutt som ble tatt med ks dagen før moren døde.

Også klarte helsepersonellet å sprøyte melk (!!) inn i blodet på denne lille gutten for et par dager siden (i stedet for å gi ham det i magen) og han døde desverre også. Han hadde forresten ikke viruset.

Tragisk.

Uansett, nei jeg er ikke noe redd for det. Vanlig influensa dreper mer.

Skrevet

Bekymrer meg ikke nevneverdig nei.

Skrevet

Bekymrer meg ikke en smule- den er jo foreløpig bare som en mild influensa. Det som bekymrer meg mer, er hva som KAN skje hvis den begynner å mutere til en mer resistent og dermed potensielt dødelig variant.. Og hadde jeg vært gravid nå (og dermed i risikogruppen) hadde jeg vel ikke reist til utsatte områder på ferie nå for å si det sånn;)

Skrevet

Nix - bekymrer meg ikke i det hele tatt for selve influensaen (å bli dårlig). Det som derimot kommer til å bekymre meg er at dersom det blir en pandemi, så kommer vi til å får et sykefravær på opp i mot 40%, og hvem skal da jobbe på sykehus/sykehjem/legekontorer/hjemmesykepleien og ta seg av de som virkelig er syke (av andre ting enn svineinfluensa). Sikkert ikke vanskelig å skjønne at jeg jobber i helsesektoren..... ;-)

Skrevet

Influensa er jo en hverdagslig ting og at det kan være dødlig er jo ikke noe nytt, så jeg er ikke spesielt bekymret. Det eneste jeg klør meg litt i hodet for er det at vi egentlig skulle reist utenlands en tur i oktober men nå kreves det vaksine for å reise dit ... det blir jo et praktisk problem ettersom vaksinen ikke kommer før i november samt at jeg ikke er sikker på at jeg synes jeg trenger noen vaksine. Så vi får nå se hva det blir til med den turen da.

Skrevet

Meg. Velger å tru at god hygiene og riktig oppbevaring og tilbereding av mat stoppar dei fleste bakterier og virus...

Skrevet

Tenker ikke på det noe særlig. Så flere med munnbind i Paris, men mulig de brukte det av andre grunner. Hadde jeg vært så redd for svineinfluensa at jeg brukte munnbind, hadde jeg ikke reist på ferie til en millionby.

Skrevet

Hehehe...de fraråder bruk av munnbind siden det kan gjøre det værre.

Men når det er sant, nei jeg bekymrer meg ikke så mye.

Skrevet

Jeg bekymrer meg litt siden vi skal til spania og jeg er gravid... Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg ikke bekymret meg så mye..

Skrevet

Jeg er egentlig ikke bekymret for vår egen del, vi har ganske så greit immunforsvar hele gjengen her. Så jeg tror ikke den rammer oss så hardt akkurat, skulle den komme. Eneste er at jeg ikke har LYST å være syk en uke liksom, hehe.

Men - jeg kjenner jeg begynner å bli bekymret på vegne av to barn i nær familie som har astma...disse får vanligvis influensavaksine hvert år, og nå finnes jo ikke det før i november.

Skrevet

Kunne ikke bry meg mindre tror jeg:-)

Tenk å være lege nå da..... alle som har antydning til vondt i halsen, som tror de har svineinflu.

Mange som må gå hjem uten å være smittet vil jeg tro.

Dessverre skrives det så mye om de få dødsfallene det har vært.

Men det skrives sjelden eller aldri om alle de som dør av vanlig influensa...

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Sånn rent bortsett fra når jeg hadde mistanke om at jeg hadde det selv da:-S

Folk tror blindt på medier som VG og Dagbladet, og all den opphetsen som er rundt det. Slike store markedskrafter er kjøpt og betalt, og jeg tipper media får påskjønnelser fra legemiddelbransjen som disponerer såkalte typiske "Tamiflu" medikamenter, og hauser det opp for forbrukerne.

Det dør maaange av vanlig influensa hvert år, vi hører neppe om alle de. Svineinfluensaen er som en vanlig influensa, hold senga og kroppen ordner opp! Dog å redusere smittekjeden er nok lurt, spesiellt med tanke på de kroniske syke som denne inluensaen faktisk er de det er farlig for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...