Lillespire_jan08 Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 jeg er i uke 15+3 og kjenner stikking i magen, det vet jeg er normalt. jeg har også begynt å kjenne som det bobler som sprekker, eller sommerfugel som er inni der.. det jeg lurer på er hva skal jeg se etter med symptomer og liv? uvant å ikke være kvalm osv.. dumt spørsmål, men er ikke alt jeg kan lese meg frem til heller. førstegangsfødende.
*1+1=2 små* Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 stikkinga er mest sannsynlig livmoren som vokser og styrer, det er veldig vanlig rundt den tiden. Det er uvanlgi å kjenne liv SÅ tidlig, men ikke umulig. Du får se om det gjentar seg og om du kjenner igjen samme følelsen så da er det nok liv du kjenner:)
baby82 Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 hei! jeg er 11+6 og er gravid for tredje gang. jeg hadde trodd jeg skulle kjenne liv tidlig siden jeg liksom "vet" hva jeg skal kjenne etter men det er nok litt tidlig enda. de to forrige svangerskapene har jeg ikkje kjennt liv før i uke 21 og 20, men begge gangene har morkaken ligget ut mot magen min og det kan visst ha vert grunnen til det. jeg tror det er fullt mulig at det du kjenner er baby-sparkene..det vet du ikke sikkert før ukene går og du kjenner det oftere og sterkere. etter hvert som sparkene blir sterkere vil du se de fra utsiden, det er festlig. men før det er "boblingen" det eneste livstenget..utenom hjertelyden. du er heldig! jeg gleder meg! jeg kjenner også daglige stikkninger, jeg tror det er alle senene og div som tøyes. har du vert kvalm til nå? når gikk det i så fall over? jeg er såå lei av å være så redusert bare fordi jeg konstant er kvalm. kos deg videre med boblingen!!
Gjest Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Hei! Jeg er førstegangs og jeg er helt sikker på at jeg har kjent liv allerede siden uke 12! Da kjentes det ut som leamus eller bobler! Noen uker senere føltes det mer som små dunk og nå kjenner jeg sparkene skikkelig, også utenpå magen Min kjære kjente klart og tydelig babyen som sparket flere ganger! Jeg er 18+1 i dag og har kjent sparkene utenpå magen siden 17+4:) Det er altså mulig å kjenne det tidlig! Jeg kjenner spark hver dag og gleder meg stort over det
Lillespire_jan08 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2009 baby82: jeg var kvalm til uke 13, så gikk det sakte men sikkert over. kjenner den boblingen flere ganger daglig. har aldri kjent slik før nå de siste 14 dagene. spennende tid:) skal bare nyte alt.
baby82 Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 takk! da får jeg bare bite tenna sammen å håpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå