Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Annen hver helg,hver tredje helg med barnefaren? Er veldig i stuss på hva som er best for barnet etter at jeg snakket med familieværn kontoret idag.Det var veldig fokus på ivareta barnets trygge rammer,relasjoner og tilknyttning til hovedomsorgspersonen (da meg).Føler jeg ikke er helt sikker på hva som er til det aller beste for ungen,har ikke lyst at dette skal få konsekvenser i senere tid,men ønsker selvfølgelig at BF og barnet skal ha kontakt og samvær,men hvor ofte,med tanke på hva som er til det beste for barnet på sikt!! Merker til tider endringer i adferd når han kommer hjem fra BF,han er apatisk,vil ikke spise kveldsmat og reagerer veldig raskt med sinne mot meg.Søvnen kan være til dels dårlig om natten.Dette skjer ikke hver gang,men har blitt hyppigere. Nå skal vi snart på mekling,og tenker dette blir et tema jeg ønsker og ta opp der.Hva mener dere om dette?? Deres tanker og erfaringer er til stor hjelp.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Det vanlige er annenhver helg fra ca 1 år. Kanskje dere kan prøve med kun en natt annenhver helg og en ettermiddag i uken en stund, og se om det hjelper på problemene når ungen kommer hjem. Det er bedre med ofte og lite, enn sjelden og mye samvær. Jeg kan bare si min erfaring, og det er sjelden samvær. Det ga seg utslag i ca 2 uker etter samvær, med søvnproblemer og mareritt osv hver eneste gang. Og ungen spydde hos far(aldri hjemme, så rart om han skulle få spysyken hver eneste gang han var hos far).
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 For tiden har vi annen hver helg,men er usikker om dette er "rett" for barnet i det lange løp.Ukedagene står åpen for BF,han kan komme på besøk å være med ungen noen timer,eventuelt ta han med seg til seg noen timer for så å komme hjem før leggetid.. Men dette går ikke for BF pga jobben,han har så mye å gjøre å frem og tilbake! Vet ikke hvor mye jeg kan "forlange" heller,vi har jo like mye rett på barnet,og jeg skal være fleksibel å samarbeidsvillig som jeg kan,men nå ser jeg forandring i barnet,å det liker jeg ikke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå