Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 dager over termin og jeg er så inmari drittlei. Kjenner jeg nesten blir litt irritert når jeg ser andre her inne som blir strippa 10 dager før termin og merker atting begynner å skje...

Har en lege som ikke vil strippe for hun mener det er farlig og har en jordmor som er sykemeldt hele tiden og har nå gått ut på ferie.

Hva skal jeg gjøre?? Orker seriøst ikke mer snart... Har hatt modningsrier i ukesvis og ekstra mye menssmerter de siste dagene,men det skjer jo ikke mer jo!!

Har i tillegg angst for å gå for lenge over termin,kjemperedd for lillegutt i magen... Og her setter de ikke i gang før 17 dager over termin,herregud sier jeg bare.. Men om jeg hsdde ringt føden og forklart situasjonen,med modningsrier i ukesvis og angst for å gå for lenge over,tror dere de hører på meg og setter meg i gang da?? Tenkte å vente til mandag,er da 9 dager over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader jo ikke å ringe å prøve...men det sies jo at man ikke er på overtid før 14 dager! Men 17 dager var vel litt drøyt! Hadde ikke gått en dag over 14 dager! Hadde satt meg i gangen på sykehuset å nektet å dratt før jeg ble satt igang :-)

Har du ikke fått ny time til etterkontroll? Stakkars, jeg føler med deg uansett...håper ikke på så mange dager over termin selv!!

Skrevet

Nei,jeg nekter å gå over 14 dager jeg også,så tenkte å lage et aldri så lite rabalder der oppe til mandag om de ikke vil høre på meg:-). Må jo ta litt hensyn til mor også synes jeg!

Var hos legen på tirsdag,skulle da bestille time til overtidskontroll,men pga at jeg var så dum å sa at siste rest av slimproppen gikk samme morgen og at jeg hadde kjempe vondt i korsryggen og at det strålte nedover rumpa,mente hun det ikke var noe vits i å bestille time til overtidskontroll allikevel,for hun var 100% sikker på at jeg kom til å føde innen kort tid...dumme kjerring! En lege burde jo ikke ta utgagnspukt i det da,mange som går leeeenge etter at slimproppen går liksom.. nei,tar selv kontakt med føden til mandag jeg. Har legetime igjen til uka,men synes hun legen min sier så mye rart at jeg stoler ikke på henne.. Når har du termin da? Unner ingen denne ventingen og stakkars dem som går enda lenger,for dem er det jo mange av! Får så inderlig håpe du slipper dette:-)

Skrevet

hei!

jeg er førstegangsfødende og jeg vet NØYAKTIG hvordan du har det! jeg hadde termin 8. juli, så er nå 8 dager på overtid.. fikk mensmurringer for tre uker siden, så allerede da trodde jeg noe var i gang! kynnerene er så vonde at jeg må sitte i senga, og på kontroll på tirsdag hos jordmor hadde jeg 2,5 cm åpning. problemet er at riene ALDRI kommer.. idag var jeg så lei at jeg nesten ikke kom meg opp av senga!

jeg synes 17 dager hørtes mye ut, jeg skal settes i gang på mandag, da er jeg 12 dager over. sørg for at du kjenner mye liv hver dag, er du i tvil så ring sykehuset med en gang.. jeg kjenner bevegelser dagene lange, så jeg har ikke vært bekymret, men jeg følger likevel mye med, vet jo at livmoren kan svikte nå som vi er på overtid.

er dette din første?

Skrevet

Jeg har termin på lørdag (18), så det nermer seg :-) Har vært hos jormor å blitt tøyd litt, er moden og har 2 cm åpning. Men har lest du kan gå lenge slik, så jeg prøver å forberede meg på å gå over tiden...dette er tross alt den første også!

Ring på mandag du....og ikke gi opp....spis god og sterk mat,ha massevis med sex(ikke at det er no fristende syns jeg nå da men....) og nyt di siste dagene før lillenurk kommer til verden! Kansje du føder i helga? Hvem vet :-)

Skrevet

Ja,er min første dette,så vet jo at vi ofte går over termin,men dette tar på altså... Ingen som har villet sjekke hverken modning eller åpning hos meg. Har hatt massevis av sex den siste tiden og går jo turer hver eneste dag,ofte to også. Nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg,får vel bare prøve å slappe av...Håpe på at han kommer nå og senest innen helgen,hvis ikke så får jeg ta en tlf til føden og forklare situasjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...